După ce a anunțat triplarea vânzărilor și noi recorduri de vânzări la finalul trimestrului al treilea, Xpeng, startup al industriei auto chineze, a început să frâneze după cum reiese din cifrele anunțate pentru luna noiembrie.
Compania a raportat un volum de 36.728 de vehicule livrate în penultima lună a anului, creșterea fiind de numai 19% față de noiembrie 2024. În continuare, compania are un avans considerabil pe toate cele 11 luni din acest an, cu 391.937 de vehicule, cu 156% peste nivelul din anul precedent, efect al majorărilor semnificative din primele trei trimestre.
Exporturile Xpeng pe piețele internaționale au reprezentat aproximativ 10% din totalul vânzărilor, respectiv 39.773 vehicule, aproape dublu față de anul anterior.
Xpeng este o companie care pune un accent puternic pe tehnologie, pe inteligența artificială și pe integrarea electronicii în platforma autovehiculelor sale. Apetența Xpeng pentru aplicațiile AI în vehiculele sale a fost demonstrată la începutul lunii noiembrie, când compania a găzduit evenimentul AI Day din 2025, dezvăluind o suită de aplicații: VLA 2.0, propriul sistem de inteligență artificială ”vision-language-action”, dar și propriul Robotaxi și robotul umanoid Next-Gen IRON. Compania estimează ca aceste aplicații de IA să intre în producție de masă în 2026 și spune că este pregătită să facă față noilor provocări.
CEO-ul Xpeng, He Xiaopeng, un inginer și programator chinez pasionat de inteligența artificială, susține că urmează o etapă majoră pe care o numește „valul IA fizic”, care se referă la aplicațiile inteligenței artificiale în viața curentă, la vehicule, pentru un nivel de asistență avansat, la robotaxi-uri, la roboții umanoizi (pe care i-a adus la IAA Munchen în showroom-ul dedicat mașinilor) și la vehiculele zburătoare. Acestea ar urma să devină tot mai prezente și concurența în aceste domenii va fi din ce în ce mai puternică.
Compania chineză care are printre acționari grupul german Volkswagen a lansat în Europa trei modele, G6 și G9, două SUV-uri și sedanul P7 (FOTO), prezentat la Munchen în această toamnă. Compania a reușit să bifeze valori ridicate de productivitate pe linia sa de asamblare din China, de 40 JPH, unitatea de măsură a productivității, în numărul de sarcini de producție parcurse într-o singură oră.
În Europa, Xpeng a început să producă primele mașini în Austria, în uzina Magna din Austria, pentru a putea ocoli tarifele vamale impuse de Comisia Europeană. Mașinile sunt asamblate din kituri de componente trimise din China. SUV-urile G6 și G9 sunt echipate cu cele mai noi tehnologii inclusiv la nivel de baterii (au o viteză de încărcare de 12 minute de la 10 la 80%). Platforma SiC cu o arhitectură de 800 de volți permite încărcarea ultra rapidă cu până la 525 kW, pentru modelul G9, și până la 451 kW, pentru modelul G6.
Prețurile afișate de Xpeng pentru cele două modele, în acest moment, sunt de 59.600 euro pentru G9 (ajung până la 71.600 euro pentru versiunea de top AWD) și de 43.600 euro pentru G6.
Xpeng se bucură de susținerea VW, care a cumpărat un pachet de 5% din companie și alături de care dezvoltă o platformă cu care compania germană intenționează să se relanseze pe piața din China.
Xpeng folosește propriile tehnologii, motoare electrice și arhitectura electrică și electronică, mașinile fiind produse în două uzine din China, în Zhaoqing și Guangzhou.
















