Vot în premieră - pas uriaș către introducerea unei limite de viteză pe șoselele din singura țară din lume care nu are o astfel de limitare

Vot în premieră - pas uriaș către introducerea unei limite de viteză pe șoselele din singura țară din lume care nu are o astfel de limitare
scris 17 mai 2022

Întâlnirea miniștrilor Mediului din landurile Germaniei, în cadrul unei conferințe în Wilhelmshaven, a condus la un vot în premieră, care ar putea reprezenta un pas uriaș către introducerea unei limite de viteză pe șoselele din singura țară din lume care nu are o astfel de limitare legislativă.

„Trebuie să promovăm protecția climatică printr-o limită a vitezei”, a declarat ministrul mediului din Saxonia Inferioară, Olaf Lies, din poziția de președinte ale conferinței pe teme de mediu. Votul miniștrilor a fost foarte clar și unanim: pentru o limitare legală a vitezei pe autobahn, autostrăzile germane renumite în toată lumea pentru absența, pe foarte multe din secțiunile sale, a unei limitări de viteză.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadă CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Anxietate pe piețe. Efectele inflației ridicate încep să se vadă

Au fost doar două opinii separate, în cadrul votului, respectiv miniștrii din Bavaria și North Rhine – Westphalia, care au semnat un memorandum prin care au anunțat că nu susțin această măsură, „din motive de proporționalitate” și că efectul generat de introducerea unei limite va fi la rândul lui limitat. La final, Olaf Lies a anunțat că votul „pentru” a fost totuși unanim.

Miniștrii prezenți la conferință au declarat că o limitare a vitezei legale va reprezenta „o măsură rapidă și eficientă pentru a economisi multe milioane de litri de combustibil și tone de CO2 anual”, în contextul războiului din Ucraina.

Propunerile de introducere a unor limite de viteză pe șoselele de tip autostradă din Germania au variante diferite, în funcție de originea acestor proiecte, de la ONG-uri și de la autorități. Una dintre ele, lansată de Greenpeace, solicită o limitare la 100 km/h a vitezei maxime pe autbahn, pe perioada războiului, cu 80 km/h pe drumuri naționale și 30 km/h în orașe.

Decizia contravine promisiunilor și programului de guvernare al actualei coaliții, care a convenit prin acordul din 2021 că nu vor introduce o limită de viteză pe autostrăzi, la 130 km/h, similar cu alte țări din Europa, și nici pe drumurile naționale, la 80 km/h.

Renault Group anunță oficial că renunță la acțiunile AVTOVAZ și ale uzinei din Moscova CITEȘTE ȘI Renault Group anunță oficial că renunță la acțiunile AVTOVAZ și ale uzinei din Moscova

Germanii sunt împărțiți când vine vorba despre o astfel de măsură, deoarece mulți dintre ei consideră această libertate a vitezei un drept. Un sondaj efectuat în rândul șoferilor arată că doar 52% sunt împotriva unei limite generale pe autobahn. Și sondajele în rândul populației generale au procente echilibrate, între 50 și 60% de susținători ai limitelor de viteză. Există în același timp și un alt curent, al celor care cer limitarea vitezei constructive a mașinilor, la 180 km/h, după modelul unor producători care au făcut acest lucru în cazul mașinilor electrice.

Germania nu are o limită oficială de viteză pe autostradă, dar circa o treime din autostrăzile sale au limitări punctuale, ca urmare a condițiilor tehnice ale acestor autostrăzi. În plus, pe alte 30% din autostrăzi se derulează lucrări de lărgire sau modernizare, acest lucru impunând și restricții temporare de viteză. În total, sunt puțin peste 1500 de km de autostradă fără limită de viteză.

Presa din Germania spune că autostrăzile sunt cele mai sigure șosele din țară, deoarece pe ele se înregistrază de trei ori mai puțini răniți și de patru ori mai puține decese decât pe drumurile naționale.

viewscnt
Afla mai multe despre
limita viteza germania
130 km/h germania