VW investește 1 miliard de euro în America de Sud și lansează un nou model subcompact, în speranța că va obține profit, după șapte ani de pierderi

VW investește 1 miliard de euro în America de Sud și lansează un nou model subcompact, în speranța că va obține profit, după șapte ani de pierderi
scris 6 nov 2021

Volkswagen va investi un miliard de euro în America de Sud, în următorii cinci ani, pentru a-și asigura profituri pe termen lung, după o perioadă de pierderi.

Volkswagen atacă în forță piața din America de Sud, o regiune cu un potențial uriaș pe care aproape toți competitorii din industria auto se bat, dar care are propriile caracteristici ce fac dificil succesul financiar. Compania germană anunță investiții de un miliard de euro, un program de restructurări și lansări care vor debuta cu o versiune locală a lui Polo.

„În America Latină am demonstrat că putem fi profitabili în declinului pieței și condițiilor provocatoare. Continuăm să investim în proiecte țintite care vor salva profitabilitatea susținută a Volkswagen în viitor”, a declarat Ralf Brandstatter, CEO al mărcii VW.

VW vine după  perioadă lungă în care a alergat după profit pe piața din America de Sud, deși a încercat soluții diverse, în special modele țintite care să satisfacă cererea locală dar să mențină costurile scăzute. Acum, Volkwagen spune că se așteaptă să raporteze primul profit după șapte ani de pierderi și este gata să investească sume importante în modele noi și în uzine, pentru a-și menține afacerea profitabilă. În același timp, afacerea se va restructura în continuare, inclusiv prin reducerea de locuri de muncă,

„America Latină este o piață importantă de viitor pentru Volkswagen. În ultimii doi ani am obținut o poziție foarte bună de start printr-un program consistent de restructurare. Acum derulăm implementarea strategiei ACCELERATE cu un program de investiții major, care ne va întări poziția competitivă în regiune”, mai spune Brandstatter.

La finalul lui 2021, marca Volkswagen ar trebuie să raporteze rezultate pozitive cu business-ul din America de Sud, după creșteri ale vânzărilor și ale veniturilor. Printre măsurile luate s-au numărat reducerea costurilor fixe, limitarea la șase a facilităților de producție și lansarea de noi produse, desenate după preferințele și specificul pieței locale. În ultimii patru ani au fost lansate nu mai puțin de 20 de modele noi sau versiuni ale celor existente, cele mai multe fiind produse la uzinele din regiune.

Dacia scade și în Spania, dar rămâne în top 3 cu Sandero. Spring, lider la electrice, în octombrie CITEȘTE ȘI Dacia scade și în Spania, dar rămâne în top 3 cu Sandero. Spring, lider la electrice, în octombrie

Odată cu revenirea pe profit, VW mizează pe un nou model local, unul despre care spune că nu va fi lansat în Europa. Este vorba despre Polo Track, un automobil subcompact, ce va fi dezvoltat pe platforma MQB și va fi produs în Brazilia. Deocamdată nu au fost oferite prea multe informații, cu excepția unei fotografii teaser, însă se știe că va înlocui în gamă modelul Gol, un fel de Polo local, ultimul ce nu folosește platforma MQB și care va ieși din producție în 2023.

VW va dezvolta în America de Sud propulsii alternative, însă este departe de introducerea de motorizări electrice, într-o regiune care nu e pregătită legislativ să facă acest lucru, iar piața este foarte sensibilă la prețurile mașinilor. Din acest motiv, investițiile VW se vor axa pe digitalizare și pe biocombustibili, ca direcție de reducere a emisiilor și ca prim pas spre ținta de zero emisii din 2050.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw polo
polo track
investitii vw america de sud