Volkswagen nu este interesată de un război al prețurilor și nu va răspunde cu măsuri similare la recentele reduceri aplicate de Tesla pentru mașinile sale electrice, potrivit unei declarații a CEO-ului Oliver Blume.
Grupul Volkswgen nu are intenția de a reduce prețurile la mașinile electrice, ca reacție la reducerile anunțate de Tesla pentru modelele sale, Model 3 și Model Y, inclusiv în Europa. Decizia a fost anunțată de Oliver Blume, CEO al VW Grup și totodată CEO al mărcii Porsche, într-un interviu acordat Frannkfurter Allgemeine Sonntagzeitung. „Avem o strategie clară de preț și ne bazăm pe fiabilitate. Avem încredere în puterea produselor și a mărcilor noastre", a declarat Blume, care a preluat conducerea grupului Volkswagen în toamna anului trecut.
El spune că și-a propus ca VW să devină lider global al segmentului de vehicule electrice, însă vrea să atingă această țintă cu o creștere profitabilă.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Mai mult decât atât, Porsche, marca de mașini sport premium a grupului, care a înregistrat un succes important cu primul său model electric, Taycan, a decis să crească prețurile pentru toate modelele sale, după cum scrie Automobilwoche, care citează surse din rețeaua dealerilor Porsche, care spun că „este iminentă” o creștere de până la șase procente. Cei de la Porsche au răspuns că sunt uzuale ajustările de preț anual. „Prețurile aplicabile pentru anul următor sunt de așteptat să fie publicate în martie”.

Reacția mai multor reprezentanți ai industriei auto a fost una critică la adresa deciziei Tesla, chiar dacă Ford a decis să copieze gestul companiei americane și a redus prețul modelului Mustang Mach-E. Proaspătul CEO al mărcii Renault, Fabrice Cambolive, susține că reducerea de preț cu 10% sau chiar mai mult într-o singură săptămână, poate crea probleme oricărui constructor auto. „Aceasta afectează valorile reziduale și dăunează clienților existenți”. El spune că stabilitatea prețurilor este importantă pentru marca Renault.