Wizz Air poate fi obligată să anuleze peste opt mii de zboruri din cauza problemelor cu motorul unor aeronave

Wizz Air poate fi obligată să anuleze peste opt mii de zboruri din cauza problemelor cu motorul unor aeronave
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 sep 2023

Wizz Air poate fi obligată să anuleze cel puțin 8.500 de zboruri și să elimine aproximativ două milioane de locuri în perioada octombrie a acestui an și martie 2024 din cauza unor probleme cu motoarele Pratt & Whitney GTF ale aeronavelor Airbus A320neo și A321neo, transmite publicația ungară HVG.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Potrivit unor estimări ale experților, anulările zborurilor ar putea însemna o pierdere de 132 de milioane de euro pentru compania aeriană low-cost maghiară.

Ministrul Sănătății: COVID-19 a revenit și în România, ca și în alte țări. În momentul de față avem circa 2.000 de cazuri pe zi CITEȘTE ȘI Ministrul Sănătății: COVID-19 a revenit și în România, ca și în alte țări. În momentul de față avem circa 2.000 de cazuri pe zi

Aceste cifre sunt estimate de cotidianul italian Corriere, care a consultat  planurile de zbor pentru perioada de iarnă și pe baza situației financiare a companiei aeriene. Pe lângă Wizz Air, multe alte companii aeriene pot fi și ele puternic afectate, inclusiv Volaris, Spirit Airlines, Indigo, Turkish Airlines, Sichuan, Air China și Lufthansa, deoarece operează multe avioane echipate cu astfel de motoare, scrie G4Media.ro.

Motoarele GTF de la American Pratt & Whitney au intrat sub controlul autorităților de siguranță a aviației când au fost descoperite fisuri microscopice în unele dintre turbinele lor de înaltă presiune, după ce una dintre paletele turbinei motorului V2500, fabricate printr-un proces similar, s-a rupt. Compania a informat că 600-700 dintre cele aproximativ 3.000 de motoare GTF aflate în circulație vor trebui inspectate între 2023 și 2026.

Motoarele aeronavelor Wizz Air se numără și ele printre cele supuse inspecției.

Compania aeriană low-cost a confirmat într-o notă către investitori că a fost informată de producător că „motoarele vor fi inspectate pe tot parcursul anului 2023 și în 2024 și apoi scoase din avion”. Aceasta înseamnă că unele dintre avioane nu pot decola în acest timp.

Compania aeriană maghiară „încearcă să evalueze amploarea impactului asupra flotei, care, conform primelor estimări, ar putea duce la o reducere cu 10% a capacității (adică a numărului de locuri disponibile pentru vânzare)” în perioada cuprinsă între octombrie 2023 și martie 2024. Conform planificării pentru perioada de șase luni afectată, Wizz Air oferă 19 milioane de locuri la peste 85 de mii de zboruri.

84 de Airbus A320neo și A321neo din flota Wizz Air au motoare Pratt & Whitney GTF, ceea ce reprezintă o parte semnificativă din flota de 185 de aeronave. Potrivit unor estimări ale experților, acest lucru ar putea însemna o pierdere de 132 de milioane de euro pentru compania aeriană.

EXCLUSIV ANAF a colectat sub plan și în iulie. Luna fusese planificată de Guvern cu cele mai mari venituri din acest an. La cât se ridică acum lipsa de venituri CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ANAF a colectat sub plan și în iulie. Luna fusese planificată de Guvern cu cele mai mari venituri din acest an. La cât se ridică acum lipsa de venituri

Hvg.hu a raportat anterior că Wizz Air a fost forțată să anuleze zboruri din cauza problemelor cu motorul, chiar dacă a fost un interval de timp mult mai restrâns.

Compania a anunțat apoi că pentru pasagerii zborurilor afectate, compania aeriană oferă posibilitatea rerezervării pentru zboruri alternative sau pot alege ca 120% din prețul biletului să fie creditat în contul lor Wizz sau o rambursare integrală a prețului de achiziție a biletului.

viewscnt
Afla mai multe despre
wizz airm zboruri
avioane