Zeci de mărci auto și furnizori lucrează la un sistem de operare open-source unic, un fel de Android pentru mașini

Industria auto își coagulează eforturile pentru a dezvolta propriul sistem de operare pentru mașini, astfel încât să reducă masiv costurile și să poată fabrica mașini conectate și inteligente.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Zeci de mărci auto și furnizori lucrează la un sistem de operare open-source unic, un fel de Android pentru mașini

Google a transformat radical telefoanele mobile, într-o perioadă în care industria telecom își căuta un drum propriu, printre eșecurile Nokia și ambiția Samsung și iPhone de a deveni lideri globali. Sistemul de operare Android a revoluționat telefoanele, așa cum Windows a revoluționat calculatorul personal.

Industria auto vrea să facă acum același lucru cu autovehiculele, care nu mai pot funcționa fără un sistem de operare propriu. Anul trecut, mai mulți producători de top din Europa au pus bazele unui ecosistem software care să se transforme în timp într-un sistem de operare open-source.

Acum, prima versiune de lucru a unui sistem de operare pentru mașini, S-CORE 0.5, a fost deja lansată public și reprezintă fundația unui produs stabil care ar trebui să fie gata anul viitor.

Bigster, gata să devină best seller în Germania. Dacia, împinsă de la spate pe o piață marcată de creșteri fulgerătoare ale chinezilor și de scăderea Tesla CITEȘTE ȘI Bigster, gata să devină best seller în Germania. Dacia, împinsă de la spate pe o piață marcată de creșteri fulgerătoare ale chinezilor și de scăderea Tesla

Între timp, în jurul proiectului S-Core, inițiat de Fundația Eclipse, s-au strâns tot mai multe mărci auto și furnizori de componente, care vor să simplifice întreaga arhitectură software a mașinilor. Sunt cel puțin 50 de companii, producători auto, companii de tehnologie, producători de componente, producători de software, care cooperează la dezvoltarea sistemului S-Core, un fel de Android al mașinilor care va putea să controleze toate funcțiile mașinilor și în același timp să aibă caracteristici standardizate ce nu mai necesită costuri uriașe de dezvoltare sau actualizare.

Prima versiune S-CORE 0.5 conține patru module de bază: bibliotecile de bază (Baselibs), modulul de schimb de date (Inter-Process Communication), Orchestration (modul de execuție) și Persistency (stocare de date). Toate procesele au fost auditate și îndeplinesc standardele de calitate și cybersecurity din industria auto.

Avantajele unei platforme unice, open-source, sunt văzute de membrii acestei asocieri ca esențiale pentru viitorul automobilelor conectate, inteligente, echipate cu sisteme de asistență și cu o interfață de utilizatori avansată.

Imagini spectaculoase: Umbrărescu a realizat străpungerea 2 la „Tunelurile pentru urși” FOTO&VIDEO CITEȘTE ȘI Imagini spectaculoase: Umbrărescu a realizat străpungerea 2 la „Tunelurile pentru urși” FOTO&VIDEO

„Dezvoltările individuale nu mai sunt sustenabile, sunt costisitoare, pentru că devin din ce în ce mai complexe”, spune unul dintre inginerii care lucrează la acest proiect, care amintește că industria software globală nu a oferit până acum nicio soluție independentă la care să apeleze producătorii.

Platforma software este deja în plină dezvoltare și se așteaptă ca o primă versiune de lucru să fie lansată în 2026. Primul automobil echipat cu viitorul sistem de operare S-Core este preconizat să fie lansat în 2028, iar de atunci toate companiile membre, inclusiv cele care vor adera ulterior la această asociere, vor începe să echipeze mașinile cu noul sistem de operare.

„Dzvoltarea open-source oferă o flexibilitate mai mare, costuri mai mici și inovație mai rapidă”, spune o analiză S&P pe marginea acestui proiect, dar atrage atenția asupra „creșterii complexității și a potențialelor riscuri de securitate”.

Pentru constructorii de automobile va rămâne important, după lansarea S-Core, să-și dezvolte propriile versiuni de software personalizate din punct de vedere al experienței și serviciilor conectate.

REACȚIA Metrorex după ce francezii Alstom i-au pus poprire pe conturi CITEȘTE ȘI REACȚIA Metrorex după ce francezii Alstom i-au pus poprire pe conturi

Un automobil definit de software, așa cum sunt denumite vehiculele viitorului, controlează fiecare funcție și operațiune pe care o realizează prin intermediul unui program informatic, o aplicație care rulează într-un mediu complex. Pentru a putea comunica și funcționa coerent, toate aceste aplicații au nevoie să fie integrate într-un sistem de operare, așa cum într-un computer fiecare componente are propriul driver.

Marea problemă la automobile este dată de faptul că fiecare producător de componente dezvoltă propriul software, iar sarcina constructorului auto de a face toate aceste mici programe să funcționeze corect și coerent devine tot mai complicată. Este celebru cazul mărcii Volkswagen, care a fost nevoită în urmă cu circa patru ani să parcheze câteva zeci de mii de automobile ID.3 din cauza blocajelor software. La acel moment, Cariad și inginerii software de la Continental nu reușeau să treacă de această etapă a integrării aplicațiilor pentru componente.

Din acest motiv, autovehiculele au fost fabricate fără software complet, actualizarea fiind realizată ulterior, după găsirea soluției. Chiar și așa, primul lot de automobile a fost livrat clienților fără toate software-urile instalate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0854 -0.0006-0.01 %
1 USD4.3982 -0.0055-0.12 %
1 GBP5.7881 +0.0158+0.27 %
1 CHF5.4561 +0.0011+0.02 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite