Cea mai nouă Toyota Hilux a fost dezvăluită de japonezi și va fi introdusă pe piețele lumii începând de la finalul acestui an. Legendarul pickup se va înscrie perfect în strategia Toyota multi-path, bazată pe toate tipurile de energie acceptate de public.
De aceea, platforma pe care a fost dezvoltat noul Hilux va permite echiparea cu motoare diesel, benzină, hibrid, dar și complet electric, în premieră pentru acest model, cu o versiune surprinzătoare bazată pe pile de combustie cu hidrogen.
Filosofia Toyota, care susține adaptarea tipului de propulsie pentru specificul fiecărei piețe este acum aplicată pe segmentul de pickup-uri, care va veni în Europa, potrivit constructorului auto japonez, atât cu motoare cu combustie, cât și cu o motorizare mild-hybrid pe 48 de volți. Hilux va deveni astfel modelul Toyota cu cele mai multe opțiuni de propulsie.
Designul noului Hilux urmează stilul impus pe modelele actuale din gamă, cu linii și blocuri optice care amintesc de noua generație RAV4. Sunt vizibile noi proporții ale părții frontale, mai agresive, în stilul american, cu o grilă etajată, care dispare însă pe versiunea electrică.
Toyota anunță că noul Hilux va fi primul care va avea o singură caroserie, cea Double Cab, care este și cea mai populară printre clienți. De asemenea, este invocată o creștere generală a calității finisajelor, cu o consolă centrală redesenată orizontal, cu două ecrane de până la 12,3 inci.
Comenzile pentru setările tracțiunii integrală și rularea în off-road sunt grupate central iar pe versiunea BEV a fost introdus un selector de viteze de mici dimensiuni, de tip „shift-by-wire”.
În premieră, este introdusă pe Hilux servodirecția electrică, care aduce controlul electric pe acest sistem vital și oferă o manevrabilitate mai bună în off-road.
Versiunea electrică a lui Hilux se va baza pe o baterie de 59,2 kWh, care va acționa cele două punți electrificate, de tip e-Axle, care asigură o tracțiune integrală permanentă, cu un cuplu maxim de 205 Nm pe față și 268,6 Nm pe spate. Autonomia declarată de japonezi este de 240 km, o valoare destul de mică, dar care a fost determinată de capacitatea bateriei, care nu crește în acest fel în mod excesiv greutatea mașinii.
Motorizarea mild-hybrid, care utilizează o arhitectură pe 48 de volți, a fost deja oferită clienților și pe generația actuală și va fi menținută. Motorul cu combustie care stă la baza acestei propulsii are o capacitate de 2.8 litri. Aceeași capacitate va fi regăsită și la motorizarea diesel din gama Hilux, care înlocuiește astfel vechiul motor de 2.4 litri, în vreme ce pentru varianta pe benzină va fi păstrat motorul de 2.7 litri.
O a cincea opțiune de motorizare a fost confirmată de Toyota pentru 2028. Este vorba despre sistemul fuel-cell, pile cu combustie de hidrogen, care va beneficia de avantajele acestei tehnologii: viteză de încărcare foarte mare și autonomie mărită.

















