Criza prețurilor la gaz și combustibili în Italia: facturi în rate, reducerea accizelor și plafonarea costurilor de import

Criza prețurilor la gaz și combustibili în Italia: facturi în rate, reducerea accizelor și plafonarea costurilor de import
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 mar 2022

Premierul Mario Draghi propune un set de măsuri pentru ca populația să poată face parte facturilor tot mai mari la gaze și a prețurilor în creștere la combustibili, anunță Corriere della Sera.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Ideile vehiculate până acum: facturi în rate, întinse pe o perioadă mai lungă de timp, pentru a oferi posibilitatea familiilor și afacerilor să le poată plăti, dar și  intenția reducerii accizelor la combustibili, scrie g4media.ro.

VIDEO Uzina Mecanică București și GDELS vor fabrica încă 133 de transportoare blindate. Nicolae Ciucă: Poate să reprezinte catalizatorul pentru relansarea industriei de apărare românești CITEȘTE ȘI VIDEO Uzina Mecanică București și GDELS vor fabrica încă 133 de transportoare blindate. Nicolae Ciucă: Poate să reprezinte catalizatorul pentru relansarea industriei de apărare românești

O primă întâlnire a premierului Mario Draghi cu ministrul Economiei și Finanțelor, Daniele Franco, a avut loc duminică, urmând ca joi să se discute aceste posibile soluții, dar și altele, în Consiliul de Miniștri.

O altă strategie propusă de italieni pentru scăderea prețurilor prevede discutarea la nivelul Comisiei Europene a unui sistem de plafonare a prețurilor de import a gazelor. Furnizorii din Rusia, Norvegia, Algeria, Libia și Azerbaidjan ar trebui să fie de acord să nu vândă metan peste un preț stabilit. Chiar și în aceste condiții, aceștia ar avea un profit substanțial, iar discuțiile se vor desfășura în 24 martie, în Consiliul European.

Între timp, în Italia, peste 70.000 de camioane din toată țara au oprit. Pentru multe companii a fost mai profitabil să oprească transporturile decât să livreze marfă, funcționând în pierdere, din cauza prețului de peste 2,1 euro, cât costă acum motorina în Italia.

viewscnt
Afla mai multe despre
energie
gaze