Electrica și OMV Petrom au lansat prima stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice

Electrica și OMV Petrom au lansat prima stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 ian 2017

Electrica, companie care deține trei din cele opt distribuții regionale de energie electrică din România, și OMV Petrom, principala companie petrolieră din România, au inaugurat joi prima stație de încărcare rapidă pentru mașini electrice într-o benzinărie OMV, un proiect pilot. Companiile vor instala puncte de încărcare rapidă a mașinilor electrice în București, în patru benzinării OMV și la sediile centrale ale OMV Petrom (Petrom City) și Electrica.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Prin aceste stații cu încărcare rapidă, un autovehicul 100% electric poate încărca 80% din capacitatea acumulatorului în circa 20 de minute, față de 7-8 ore cât ar dura la o priză non-dedicată acestui serviciu, scrie News.ro.

Reprezentanții celor două companii spun că numai priza de la stația de încărcare a costat 30.000 de euro.

Pentru șoferii care își spală mașina la spălătoria benzinăriei, încărcarea este gratuită. Altfel, pentru cei care doar încarcă mașinile electrice, costul este de 1 leu/kWh.

„Plinul este dat de capacitatea bateriei. La o mașină total electrică, încărcatul acesteia poate costa între 22 de lei (pentru 22 kWh) și 36 de lei”, a declarat directorul de vânzări al Electrica, Ramiro Angelescu, la inaugurarea stației.

PSD și-a cumpărat sediul central din Șoseaua Kiseleff, evaluat la aproape un milion de euro CITEȘTE ȘI PSD și-a cumpărat sediul central din Șoseaua Kiseleff, evaluat la aproape un milion de euro

La o încărcare de 22 de lei, mașina electrică poate parcurge în medie 150 km, spune acesta.

„În România, până acum, s-au făcut pași mici în domeniul electro-mobilității. Credem că este doar începutul a ceea ce noi, la Electrica, numim <<Autostrada Verde>> a României”, a afirmat directorul general al Electrica, Cătălin Stancu.

Stațiile de încărcare rapidă pentru vehicule electric au capacitatea maximă de alimentare de 50 kWh.

„Chiar dacă piața mașinilor electrice este, deocamdată, în fază incipientă, iar în următoarea decadă hidrocarburile vor continua să fie principala sursă de energie la nivel mondial, ne dorim să adoptăm tehnologii noi care să susțină dezvoltarea continuă a gamei de produse si servicii pe care o oferim, continuând astfel să oferim servicii și experiențe de înaltă calitate clienților noștri”, a spus managerul de retail al OMV Petrom,  Adrian Nicolaescu.

România are, în prezent, o infrastructură slabă pentru alimentarea mașinilor nepoluante, cu doar câteva zeci de stații de încărcare în toată țara.

Totuși, ultimele date oficiale arată că mașinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate și pe piața românească. Vânzările de autoturisme electrice și hibride noi au crescut de peste două ori în primele zece luni din 2016, la 834 de unități, de la 412 în aceeași perioadă a anului anterior.

Prima companie care a demarat o rețea extinsă de stații electrice în România este retailerul Kaufland, în parteneriat cu producătorul de energie regenerabilă Renovatio.

Kaufland a anunțat, în august 2016, că va dispune de o rețea de 12 puncte de încărcare în România până la finalul acestui an.

Însă pe piață ar mai putea intra și alți jucători importanți. La finalul lunii noiembrie, un vicepreședinte al MOL, al patrulea jucător de pe piața românească a benzinăriilor, a anunțat că grupul ungar ia în calcul să deschidă puncte de încărcare pentru mașini electrice în România.

Potrivit specialiștilor din sector, marele avantaj al mașinii electrice îl reprezintă costul redus pentru alimentare în comparație cu mașinile care folosesc carburanți clasici.

Totuși, mașinile electrice sunt în continuare semnificativ mai scumpe decât mașinile care folosesc carburanți clasici.

Experții spun că o creștere masivă a vânzărilor de mașini electrice pe plan mondial va veni abia după un salt tehnologic, care va reduce prețul mașinilor și va extinde performanța bateriilor care echipează mașinile electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
omv petrom
electrica