GRAFICE MOL: Cele mai mici vânzări de benzină și motorină în România din ultimii ani, cu excepția celui pandemic

GRAFICE MOL: Cele mai mici vânzări de benzină și motorină în România din ultimii ani, cu excepția celui pandemic
Florin Rusu
Florin Rusu
scris 20 feb 2023

Grupul maghiar MOL a avut în 2022 cele mai reduse vânzări de carburanți din ultimii ani în România, cu excepția celui pandemic, în care cererea a fost distrusă de carantinarea populației și a economiilor, în pofida creșterii numărului de stații operate și a majorării cererii interne, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Vânzările de motorină ale grupului maghiar au scăzut în 2022 cu 30 mii tone sau 5%, la 562 mii tone, iar cele de benzină, cu 11 mii tone sau 6,2%, la 166 mii tone comparativ cu anul precedent.

Și asta în pofida faptului că numărul stațiilor MOL din România a crescut  cu 4,5%, de la 244 stații, la finalul anului 2021, la 255 stații, la finalul anului trecut.

Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra. S-a vorbit despre ”orbire” și ”propunere scandaloasă” care va scumpi mașina CITEȘTE ȘI Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra. S-a vorbit despre ”orbire” și ”propunere scandaloasă” care va scumpi mașina

În plus, scăderile vânzărilor MOL au avut loc într-un context favorabil de piață. Potrivit OMV Petrom, cererea de retail (din stații) de carburanți a crescut în 2022 cu 2% comparativ cu 2021, fapt care s-a văzut și în vânzările liderului pieței, care au crescut, spre deosebire de cele ale MOL, anul trecut cu 3%, atât pe segmentul de retail, cât și pe angro, ca “urmare a redresării parțiale a activității din aviație, cât și a creșterii vânzărilor pe piața locală”.

Prețurile practicate de MOL s-au redus până la finalul anului trecut cu circa 1,5 lei/l la motorină și cu aproape 2 lei/l la benzină față de cele din luna iulie.

Comparativ cu prețurile practicate la începutul ultimului trimestru, cele de la finalul anului trecut erau mai mici cu 78 de bani/l la motorină și cu 60 bani/l la benzină.

Ciucă îi transmite un mesaj lui Ciolacu: Nu se are în vedere introducerea unui impozit de 1% pe cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Ciucă îi transmite un mesaj lui Ciolacu: Nu se are în vedere introducerea unui impozit de 1% pe cifra de afaceri

Vânzările MOL în România au fost mai reduse și decât cele din ultimul an prepandemic, cu o mie tone motorină și o mie tone benzină, deși la acea dată grupul maghiar opera doar 228 stații pe piața autohtonă, cu 27 sau 12% mai puține decât în prezent.

O explicație ar fi plafonarea prețurilor de pe piețele pe care MOL acționează, în special Ungaria, ceea ce a condus la o creștere artificială a cererii în primele 11 luni ale anului trecut. Astfel, oferta pentru piața română a fost afectată.

Tot mai multe mașini electrice și hibrid au kilometrajul dat înapoi. Care sunt mărcile cele mai afectate CITEȘTE ȘI Tot mai multe mașini electrice și hibrid au kilometrajul dat înapoi. Care sunt mărcile cele mai afectate

La începutul lunii decembrie 2022, Guvernul lui Viktor Orban a fost însă nevoit să elimine măsura de plafonare a prețului de comercializare a carburanților, pe fondul unei penurii grave de combustibili. În același timp, executivul de la Budapesta a majorat accizele pe carburanți și a impus noi taxe vizând profiturile realizate de grupul petrolier ungar MOL din rafinarea țițeiului rusesc.

Rezultatul: începând cu ultima lună a anului trecut, mulți șoferi maghiari au început să treacă granița în Slovacia sau România pentru a face plinul la prețuri mai mici.

GRAFICE MOL: Cele mai mici vânzări de benzină și motorină în România din ultimii ani, cu excepția celui pandemic

Profitul operațional al grupului ungar MOL pentru întreg anul 2022 a ajuns la 4,702 miliarde dolari.

Măsurile de reglementare au avut un impact negativ asupra rezultatelor la nivel de grup: impactul estimat al reglementărilor privind prețul carburanților și al taxelor excepționale în regiunea principală în care operează MOL, Europa Centrală și de Est, s-a ridicat la peste 1,6 miliarde dolari în 2022.

viewscnt
Afla mai multe despre
vanzari
mol
omv petrom
romania