Grupul maghiar MOL, cel de-al treilea distribuitor de carburanți de pe piața autohtonă, cu o cotă de 17%, a înregistrat în primul trimestru al acestui an un volum în stagnare de vânzări de carburanți în benzinăriile din România, egalând însă volumele record din primele trimestre ale ultimilor 2 ani, în pofida reducerii numărului de stații, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Ca și în primul trimestru al anului trecut, dar și cel din 2023, în pofida diminuării cu o stație a numărului de benzinării pe care le operează în România, MOL a vândut pe piața autohtonă 173 mii tone de carburanți.
Diferențele constau în structura tipului de carburanți comercializați și a numărului de stații.

Dacă în primul trimestru al anului 2023, MOL opera 250 de stații, iar în același trimestru al anului trecut 237 de stații, în 2025 numărul acestora s-a redus la 236.
Totodată, dacă în primele trei luni ale anului trecut și ale lui 2023, Mol comercializase câte 39 mii tone de benzină și 134 mii tone de motorină, în aceeași perioadă a acestui an grupul maghiar a vândut în România 42 mii tone benzină și 131 mii tone motorină, suma totală fiind identică.
Comparativ cu vânzările din trimestrul al patrulea al anului trecut, cele din perioada ianuarie-martie au scăzut cu 6 mii tone la benzină și 20 mii tone la motorină, însă această scădere reflectă evoluția sezonieră a cererii.
Sezonier, primul trimestru al fiecărui an este cel cu cele mai scăzute vânzări.
Și liderul pieței distribuitoare de carburanți, OMV Petrom, a raportat o stagnare a volumelor vândute pe piața de retail comparativ cu același trimestru al anului trecut și o scădere comparativ cu volumele comercializate în ultimul trimestru al anului trecut (de 800 la 700 mii tone). Vânzările de retail ale OMV Petrom includ și vânzările din benzinăriile deținute de companie în Bulgaria, Serbia și Moldova.
Explicație: Pe lângă aprecierea cererii interne de carburanți, care a urcat cu 4% comparativ cu cea de anul trecut, a crescut și cererea externă, din Ucraina și Republica Moldova, care s-au alimentat majoritar cu carburanți din România.

Chiar dacă MOL nu a exportat direct carburanți în statele vecine, faptul că principalii săi concurenți, OMV Petrom și Rompetrol, au făcut acest lucru a eliberat cotă de piață companiei deținute de statul maghiar.
MOL are o cotă de piață de aproximativ 17%, fiind al treilea jucător de pe piața de carburanți autohtonă, deținând 236 de stații de comercializare a carburanților, cu una mai puțin ca la finalul anului trecut.
În 2024, grupul MOL și-a crescut vânzările de benzină în România cu 4,5%, iar pe cele de motorină cu 2% față de cele din 2023, ajungând la un volum de 187 mii tone de benzină, respectiv 598 mii tone motorină.
Comparativ cu cel mai bun an precedent din istoria activității Mol în România, 2021, vânzările de benzină, respectiv motorină ale grupului maghiar în România s-au majorat cu 5,65%, respectiv 1,35%.
”Grupul MOL a înregistrat un profit înainte de impozitare de 546 milioane dolari în primul trimestru din 2025, în creștere cu 23% față de anul precedent. Toate segmentele cheie de activitate și-au îmbunătățit performanța în pofida încetinirii economice, contribuind împreună la rezultatele reziliente ale Grupului MOL obținute într-un context macroeconomic dificil datorită performanței puternice a segmentului Upstream, operațiunilor stabile în segmentul Downstream, creșterii segmentului Consumer Services, stabilității de pe segmentul de Economie Circulară, în pofida provocărilor continue”, anunță grupul.

Segmentul de Consumer Services a înregistrat o creștere continuă, determinată atât de contribuțiile din sectorul fuel și non-fuel, în ciuda indiciilor unui climat macroeconomic mai dificil. Vânzările de carburanți s-au consolidat pe piețele din România și Croația. Dinamica de creștere a marjelor non-fuel s-a temperat în comparație cu anul trecut, însă tendințele au rămas pozitive. Rețeaua Fresh Corner a continuat să se extindă, ajungând la 1.341 de unități la sfârșitul primului trimestru din 2025, marcând o creștere de 1% față de trimestru și de 6% față de anul precedent.
Grupul MOL este o companie internațională integrată de petrol, gaze naturale, petrochimie și retail, cu sediul central în Budapesta, Ungaria.
Are operațiuni în peste 30 de țări, o forță de lucru dinamică formată din 25.000 de angajați în întreaga lume și peste 100 de ani de experiență în industrie.
Grupul MOL controlează trei rafinării și două unități petrochimice la nivelul managementului integrat al lanțului de aprovizionare în Ungaria, Slovacia și Croația. Compania are, de asemenea, o rețea de aproape 2.350 de stații de servicii în 10 țări din Europa Centrală și de Sud-Est.