Oil Terminal asigură tranzitul importurilor și exporturilor de carburanți ale MOL România pentru 4,76 milioane euro pe an

Oil Terminal asigură tranzitul importurilor și exporturilor de carburanți ale MOL România pentru 4,76 milioane euro pe an
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 23 iul 2018

Operatorul de transport și depozitare țiței și produse petroliere Oil Terminal Constanța, controlat de statul român prin Ministerul Energiei cu aproape 60% din acțiuni, a încheiat un contract pe un an cu MOL România Petroleum Products, de manipulare și tranzit al importurilor și exporturilor de benzină și motorină ale subsidiarei locale a grupului maghiar omonim.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Valoarea contractului este de 4 milioane euro plus TVA.

MOL România Petroleum Products a terminat anul trecut cu un profit net de 183,3 milioane lei, la o cifră de afaceri de aproape 5,47 miliarde lei.

Mașina zburătoare Terrafugia Transition va fi lansată în 2019 CITEȘTE ȘI Mașina zburătoare Terrafugia Transition va fi lansată în 2019

Oil Terminal a mai încheiat recent un contract cu OMV Petrom, de prestări servicii și expediție pentru exporturi și importuri de carburanți și alte produse petroliere, în valoare de 31 milioane lei plus TVA, respectiv 36,89 milioane lei cu tot cu taxă.

Tarifele operațiunilor cu țiței și produse petroliere prestate de Oil Terminal Constanța vor fi majorate cu 8,5%, potrivit unui proiect de ordin al Agenției Naționale pentru Resurse Minerale (ANRM). Compania a solicitat majorarea ca urmare a creșterii costurilor cu utilitățile, precum și ale celor cu personalul și cu îndatorarea.

Oil Terminal Constanța are o capacitate de depozitare de circa 1,5 milioane metri cubi și este cel mai mare operator pe mare din portul Constanta, specializat în manipularea țițeiului, produselor petroliere, petrochimice lichide și alte produse finite sau materii prime lichide pentru import, export și tranzit.

Boeing a obținut mai multe comenzi decât Airbus la salonul de aeronautică din Farnborough CITEȘTE ȘI Boeing a obținut mai multe comenzi decât Airbus la salonul de aeronautică din Farnborough

Compania a terminat primul trimestru al anului cu un profit net insignifiant, de doar circa 17.000 lei, în scădere cu 99,7% față de cel de de 6,77 milioane lei din perioada similară din 2017. Rezultatul din T1 2018 se datorează creșterii cu aproape 16% a cheltuielilor, la 33,94 milioane lei, și reducerii cu 7,4% a veniturilor, la 34,12 milioane lei. "Comparativ cu nivelul realizat la 31.03.2017, cifra de afaceri a scăzut la 31.03.2018 de la 36,7 milioane lei la 33,8 milioane lei, ca urmare a diminuării cu 33% a veniturilor din depozitare (4,9 milioane lei)", a transmis Oil Terminal Bursei de Valori București.

În decembrie 2017, ANAF a revocat autorizația de antrepozit fiscal a Oil Terminal. Compania a contestat decizia Fiscului în justiție, iar pe 15 martie a obținut suspendarea acesteia, până la pronunțarea instanței de fond. În depozitele de țiței, carburanți sau alte produse petroliere care au statutul de antrepozite fiscale, produsele respective pot fi depozitate și, totodată, transportate de la un antrepozit la altul în interiorul UE fără plata accizelor.

Principalii competitori pe piață internă ai Oil Terminal sunt terminalul din Portul Midia exploatat de Rompetrol Rafinare, terminalul Unicom-Oil Terminal din Galați, Frial SA Constanța și Minmetal SA Constanța.

viewscnt
Afla mai multe despre
oil terminal
mol
mol romania
omv petrom
export carburanti
import carburanti
tranzit produse petroliere
antrepozit fiscal
import benzina
import motorina