Compania de stat Oil Terminal, operatorul terminalului petrolier de la Marea Neagră din Portul Constanța, a raportat majorarea cu 90,5% a profitului său net în primele 9 luni ale anului, față de perioada similară din 2020, de la 9,935 la 18,926 milioane lei.
Rezultatul a fost obținut în condițiile unei creșteri cu 13,8% a cifrei de afaceri, la aproape 160 milioane lei, pe fondul unui avans cu peste 16% al cantităților de țiței și produse petroliere derulate prin terminalul marin, la 5,061 milioane tone.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Cheltuielile totale ale Oil Terminal au crescut și ele, însă numai cu 6,6%, la 139,41 milioane lei.
"Datorită apariției unei situații economice de conjunctură, respective oprirea rafinăriei Rompetrol Rafinare ca urmare a producerii unui incendiu puternic, s-a estimat creșterea programului fizic cu 4%, având drept consecință generarea de venituri suplimentare cu 6,2% mai mari comparativ cu nivelul aprobat inițial. (…) situația economică de conjunctură a condus la bugetarea unor venituri suplimentare din prestații și depozitare aferente rulaj țiței și motorină, denumite venituri de conjunctură, în sumă totală de 8,4 milioane lei, din care 4 milioane lei pentru luna iulie și 4,4 milioane lei pentru luna august. Gradul de realizare a veniturilor de conjunctură se prezintă astfel: - în luna iulie: 5,8 milioane lei realizat față de 4 milioane lei lei planificat (145%); - în luna august: 5,623 milioane lei realizat față de 4,4 milioane lei planificat (127,8%); - în luna septembrie: 3,71 milioane lei realizat față de 0 lei planificare", se arată în raportul la 9 luni al Oil Terminal.

O altă explicație a creșterii profitului Oil Terminal este majorarea de către ANRM cu circa 12% a tarifelor reglementate practicate de companie, începând cu luna octombrie a anului trecut.
Operatorul este controlat de statul român prin Ministerul Energiei, cu 59,62% din capital.