Asta ca urmare a diminuării cu 13,6% (peste 48 milioane lei) a cifrei de afaceri, de la 352,417 la 304,389 milioane lei.
Cheltuielile, în schimb, s-au comprimat cu numai 6,1%, la 282,939 milioane lei.
Cel mai mult au scăzut încasările din operațiuni cu motorină, care au și cea mai mare pondere în cifra de afaceri a Oil Terminal, potrivit raportului la 9 luni al companiei.
Acestea s-au diminuat cu 16,5% (33,75 milioane lei), de la 204,67 la 170,92 milioane lei, pe fondul reducerii cu 15,5% a cantității de diesel derulate prin terminal, de la 3,246 la 2,742 milioane tone.
La țiței, scăderea încasărilor a fost de circa 10%, de la 100,17 la 92,5 milioane lei, consecință a reducerii cantității derulate cu aproape 15%, de la 3,572 la 3,044 milioane tone.
Rezultatele au fost explicate anterior de către Oil Terminal, într-un anunț privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul în curs. Cauzele scăderilor sunt, potrivit companiei, reducerea consumului intern de motorină, precum și impunerea impozitului specific de 0,5% din cifra de afaceri a sectoarele de petrol și gaze și traderilor străini de țiței și produse petroliere, de la 1 februarie.
Ulterior, de la 1 octombrie, situația s-a complicat și mai mult, din cauza faptului că Ucraina a restricționat importurile de motorină prin portul Constanța, justificând măsura prin volumele mari de carburanți din India produși din țiței rusesc sosite la Oil Terminal pe timpul verii. Compania a luat măsuri pentru a segrega circuitul prin care sunt descărcate, încărcate și stocate în terminal cantitățile de motorină venite din India, suspectate de Ucraina că sunt fabricate din țiței rusesc, după cum a relatat Profit.ro.
″Noi suntem stocatori, noi facem operațiunile de încărcare- descărcare din vapoare, stocarea mărfii și mai departe pleacă pe barje, pe trenuri, auto-cisterne. Noi nu suntem comercianți de produse petroliere. Marfa este a clienților, a traderilor care au clienți pe piața românească sau sârbească sau ucraineană.
S-a primit anul acesta motorină din India. După care, în momentul în care au apărut aceste discuții vizavi de această marfă, noi am pus-o separat. Se numește segregarea instalațiilor, pe rezervoare separate, ca să nu mai fie pe același flux cu motorina care pleacă în Ucraina″, a declarat directorul general al Oil Terminal, Sorin Ciutureanu, precizând că a informat autoritățile române, în primul rând Ministerului Energiei, despre această situație și că nu are informații despre produse rusești care ajung în Portul Constanța.















