Un pensionar a primit o factură de curent de aproape 10.000 de lei: "Ăsta e consum de fabrică, nu de un televizor și trei becuri"

Un pensionar a primit o factură de curent de aproape 10.000 de lei: "Ăsta e consum de fabrică, nu de un televizor și trei becuri"
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 ian 2022

Un pensionar din Mureș a primit o factură de curent de aproape 10.000 de lei, din cauza unui contor defect. Furnizorul de energie a precizat că bărbatul își va primi banii înapoi luna aceasta. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Aici este totalul de plată, 9.782 de lei  Reprezintă contravaloarea a 13.567 de kw, un consum mediu zilnic de 149 de kw. Ăsta e consum de fabrică, aici e o locuință particulară, consum casnic, un televizor, un aparat de cafea și 3 becuri", a povestit Liviu Rodeanu, pensionarul care a primit în luna septembrie 2021 factura uriașă. 

Fără centrale de apartament în blocurile noi. Specialist: Nu vă mai montați centrale pe gaz, va fi mai scump decât energia electrică CITEȘTE ȘI Fără centrale de apartament în blocurile noi. Specialist: Nu vă mai montați centrale pe gaz, va fi mai scump decât energia electrică

"Factura a ajuns în 7, prin curier. Data scadenței era în 6 septembrie, eu având pentru utilități o convenție cu banca de direct debit, în 6 banii au fost luați din cont", a mai spus clientul la Digi 24.

Bărbatul a reclamat situația prin poșta electronică. După trei săptămâni, reprezentanții companiei au declarat contorul defect și acesta a fost înlocuit cu unul nou. A primit apoi un mail cu recalcularea indexului.

"Din fișa lor de calcul rezultă cantitatea de 15.510 kw/h care au fost facturați în plus", a adăugat Liviu Rodeanu. 

Bărbatul a mai primit o factură de 316 lei. Asta deși, contorul a fost declarat defect. Și pentru că a refuzat să o plătească, a primit o sesizare că va fi deconectat de la rețeaua de energie.

Conform regulamentului intern, compania de furnizare a serviciilor electrice are diferite termene de timp pentru soluționarea solicitărilor clienților.

În acest caz, este specificat că restituirea banilor ar fi trebuit să se realizeze în termen de 30 de zile de la data clarificării situației, dar clientul spune că "peste o săptămână sunt 60 de zile".

Într-un răspuns pentru Digi 24, furnizorul de energie electrică spune că regretă situația, dar și că banii îi vor fi înapoiați bărbatului după data de 7 ianuarie: "Electrica Furnizare regretă disconfortul creat, urmând să emită factura de corecție pe numele clientului în cauză după data de 07.01.2022. Compania precizează că întârzierea emiterii facturii de corecție a fost cauzată de o serie de optimizări ale sistemului de facturare, aflate în curs de implementare la momentul actual."

viewscnt
Afla mai multe despre
factură
energie
becuri