Distribuitorul de produse și echipamente stomatologice Dentotal, lansat de Anghel și Bogdan Dogariu și preluat în urmă cu doi ani de fondul de investiții Abris, urmărește dezvoltarea organică, dar și noi achiziții, în România și regiune, după preluarea Dentatechnica, principala companie de profil din Bulgaria. Dentotal vrea să profite de oportunitățile din această piață fragmentată și să devină chiar liderul regiunii.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În ultimii ani, Dentotal a trecut printr-un proces de transformare organizațională, de la afacere de familie la un model de business profesionist, având pe termen lung obiectivul de a deveni un one-stop-shop pentru clinicile și laboratoarele stomatologice din întreaga regiune.
Cel mai important pas de până acum a fost făcut în vară, odată cu achiziția Dentatechnica Bulgaria. Aceasta are o contribuție de 15-20% la afacerile grupului Dentotal, iar cele două entități se completează reciproc pe categoriile de consumabile și echipamente destinate cabinetelor și laboratoarelor stomatologice.
Piața de distribuție a produselor și echipamentelor stomatologice, atât în România, cât și în regiune, este una destul de fragmentată și are un potențial ridicat de creștere.
“În plus, am dezvoltat și dezvoltăm în continuare în grupul Dentotal capabilități care să ne permită să capitalizăm rapid orice potențială tranzacție. Din aceste motive, cred că întrebarea ar fi nu «dacă», ci mai degrabă «când». Iar răspunsul este: depinde de oportunitățile care vor apărea, de profilul companiei respective și de contextul de piață”, afirmă, într-o discuție cu Profit.ro, CEO-ul Dentotal, Dumitru Matei.
Acum, principalul obiectiv al grupului este să transpună experiența Dentotal și Dentatechnica în creșterea cotei de piață din regiune și a calității serviciilor. Tododată, principala provocare vine din finalizarea procesului de transformare organizațională a companiei Dentotal și, concomitent, aplicarea lui și în Bulgaria.
CITEȘTE ȘI 4 aspecte importante de luat în considerare atunci când alegeți un ERP pentru hoteluri și restauranteÎn 2021, Dentotal a recrutat specialiști și manageri pe anumite posturi neacoperite, a investit peste 400.000 euro în dotarea și echiparea unui spațiu logistic central și în sistemele informatice, iar în prezent înnoiește integral flota auto folosită de către reprezentanții de vânzări, valoarea investiției fiind de aproape 500.000 euro.
Compania va raporta în 2021 cele mai mari vânzări de la înființare, în 1994.
Sectorul românesc al echipamentelor și materialelor dedicate cabinetelor stomatologice a crescut în fiecare an în România începând cu anii `90, cu o singură excepție - 2020, ca urmare a stării de urgență determinată de pandemia COVID-19.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Early Game Ventures va lansa al doilea fond de investiții, cu majorări substanțiale de cifre: Următorul unicorn românesc va apărea în mai puțin de 5 aniCu toate acestea, România se află încă mult în urma celorlalte state UE în ceea ce privește numărul anual al vizitelor la medicul stomatolog per locuitor. În România era raportată pentru 2018 o medie de 0.4, cea mai mică cifră din UE, media europeană fiind de 1.2. Din perspectiva aceluiași indicator, Bulgaria înregistra 0.7 vizite pe an.
Creșterea acestui sector de activitate, atât în România cât și în Bulgaria, va fi impulsionată și de investițiile realizate în ultimii ani pe segmentul clinicilor dentare, pe de o parte, și pe cel al distribuției de produse și echipamente pentru acestea, pe de alta.
Dentotal Protect are circa 140 angajați și furnizează produse către 12.000 cabinete, clinici și laboratoare stomatologice din țară. Compania a avut anul trecut afaceri de 88,6 milioane lei și un profit net de 6 milioane lei.