Acțiunile retailerilor de modă europeni scad abrupt, pe fondul unui boicot în China

Acțiunile retailerilor de modă europeni scad abrupt, pe fondul unui boicot în China
scris 25 mar 2021

Acțiunile companiilor europene de modă au scăzut abrupt joi, în contextul în care mărci ca H&M și Adidas se confruntă cu un val de critici pe rețelele de socializare din China, legate de comentarii anterioare privind regiunea Xinjiang, scrie Reuters.

Presa de stat chineză a evidențiat, miercuri, retailerul suedez de modă H&M, din cauza unor declarații făcute de companie anul trecut, prin care și-a exprimat îngrijorarea cu privire la acuzațiile de muncă forțată la care ar fi supuși musulmanii uiguri din regiunea Xinjiang și a precizat că nu se aprovizionează cu bumbac din această regiune.

Nu este clar motivul pentru care declarațiile H&M au revenit în atenția publicului.

VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piedici CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT TV - Să ajutăm business-ul. Bodea, Adrem: România are ocazia unică în 100 de ani de a-și moderniza infrastructura critică energetică. Principalele piedici

Beijingul a îndemnat cetățenii să oprească o așa-zisă campanie de denigrare a Chinei, apel care a trimis utilizatorii de internet în căutarea altor declarații ale retailerilor străini legate de Xinjiang.

O serie de utilizatori au anunțat că nu vor mai cumpăra produse Nike și că vor sprijini mărci locale, precum Li Ning și Anta, în timp ce alții au cerut retragerea Adidas de pe piața chineză. Vedete precum Wang Yibo, un cântăreț și actor popular în China, au anunțat că reziliază contracte de sponsorizare semnate cu H&M și Nike.

Acțiunile Adidas s-au depreciat cu până la 4,5% pe bursa de la Frankfurt, consemnând cea mai slabă evoluție în rândul companiilor germane incluse în indicele DAX.

Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoane CITEȘTE ȘI Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoane

Titlurile H&M se corectau cu 3,2% pe bursa de la Stockholm în jurul orei 13:00 (ora României), iar acțiunile Burberry înregistrau un declin similar la Londra. Titlurile Inditex, proprietarul Zara și cel mai mare grup de fashion din lume, se depreciau cu 1,1% la Madrid.

Acțiunile Nike se depreciau cu 4,1% în tranzacțiile premarket la New York, după un declin de circa 2,9% miercuri.  

La începutul săptămânii, China a negat acuzațiile Vestului cu privire la încălcarea drepturilor omului în Xinjiang, după ce UE, SUA, Marea Britanie și Canada au impus sancțiuni unor oficiali din regiune, denunțând munca forțată și alte tratamente degradante care ar fi aplicate uigurilor și membrilor altor minorități etnice.

Miercuri, H&M a transmis că respectă consumatorii chinezi și că s-a angajat să investească pe termen lung în China. Nike, Adidas și Inditex nu au răspuns solicitărilor Reuters pentru comentarii.

viewscnt
Afla mai multe despre
h&m
adidas
nike
inditex
regiunea xinjiang
uiguri musulmani xinjiang
boicot retaileri moda
boicot china
sanctiuni xinjiang