BRD, a treia bancă din România după valoarea activelor, a anunțat marți că a realizat anul trecut venituri din factoring de 822 milioane de euro, în scădere cu 10,7% față de anul anterior, iar cota de piață a băncii pe acest segment s-a redus de la 25% la 20%, în condițiile în care piața de profil a urcat cu 10%, depășind 4 miliarde de euro.
Factoringul este un produs financiar prin care o companie "vinde" facturile pe care le are de încasat unui factor, care este, de obicei, o bancă. În schimb, compania primește o parte din valoarea facturilor, ca avans, care poate ajunge până la 80% din cuantumul acestora, iar restul la momentul când factorul încasează contravaloarea facturilor de la clienții companiei, scrie News.ro.
În 2015, banca a derulat afaceri din factoring de 921 milioane euro, având o cotă de piață de 25%.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
BRD a derulat anul trecut operațiuni de factoring cu circa 700 de clienți, ponderea cea mai mare înregistrându-se în zona bunurilor de larg consum, industria metalurgică, mașini și echipamente.

Factoringul intern fără regres, prin care banca preia riscul de neplată a debitorilor cedați, a fost în continuare cel mai căutat produs, cu o pondere de peste 89% în totalul portofoliului.
"Anul 2017 a debutat bine pentru activitatea de factoring, cea mai mare parte din tranzacțiile negociate anul trecut fiind în curs de finalizare sau chiar implementate deja, astfel încât înregistrăm o creștere în jur de 40% a volumelor", a afirmat Anca Dogaru, directorul adjunct al departamentului Global Transaction Banking al BRD.
Piața de factoring, care cuprinde atât bănci, cât și companii specializate în scontarea și administrarea de facturi comerciale, a înregistrat anul trecut o creștere de 10% față de 2015, depășind pragul de 4 miliarde euro, potrivit datelor Asociației Române de Factoring (ARF).
BRD este prima bancă din România care a introdus în oferta sa, în 1993, operațiunile de factoring.