4 din 10 dintre români respondenți la un studiu apelează la servicii de Internet Banking cel puțin o dată pe săptămână. Diferențe de educație și vârstă

4 din 10 dintre români respondenți la un studiu apelează la servicii de Internet Banking cel puțin o dată pe săptămână. Diferențe de educație și vârstă
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 aug 2018

Conform unui studiu realizat la nivel național la care au participat 1.051 de persoane, 42% dintre respondenți derulează operațiuni de Internet Banking cel puțin o dată pe săptămână, 9% de mai multe ori pe zi, 23% de câteva ori pe săptămână și 10% o dată pe săptămână.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Bărbații sunt mai orientați decât femeile spre operațiuni de Internet Banking, arată studiul Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor realizat de EXACT Business Solutions în iunie 2018. Astfel, dacă femeile utilizează acest serviciu zilnic sau de câteva ori pe săptămână în procent de 26%, în cazul bărbaților se constată o diferență de +12% (38%). 

Analizând comportamentul de consum pe categorii de vârstă, se constată că cei cu vârste cuprinse între 31-45 de ani sunt cei mai devotați consumatori, acest target alegând să folosească Internet Bankingul cel puțin o dată pe săptămână în procent de 46%. La aceeași frecvență de consum, tinerii cu vârste cuprinse între 18-30 de ani au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, în cazul ambelor categorii de vârstă înregistrându-se un procent de 40%.  

Companiile aeriene măresc durata estimată a zborurilor pentru a evita acordarea de despăgubiri CITEȘTE ȘI Companiile aeriene măresc durata estimată a zborurilor pentru a evita acordarea de despăgubiri

„Diferențe apar și atunci când ne raportăm la nivelul de educație al populației. Cea cu o educație medie și sub-medie este caracterizată de un consum mai scăzut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiază de un nivel înalt de educație”, susține Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions. Mai exact, ultima categorie menționată utilizează Internet Banking-ul în procent de 50% cel puțin o dată pe săptămână (cu 16% mai mult decât cei cu o educație medie și sub-medie) și în procent de 71% cel puțin o dată pe lună (cu 20% mai mult decât cei cu un nivel mediu și scăzut de educație și cu +10% față de media națională).

Cei care folosesc Internet Banking-ul zilnic sau de câteva ori pe săptămână sunt tot cei cu un nivel înalt de educație - 37%, procentul celor care îl utilizează cu aceeași frecvență din rândul persoanelor cu educație medie și sub-medie fiind de 26%.

Bărbatul cu educație superioară este cel care folosește cel mai des Internet Banking-ul: 74% cel puțin o dată pe lună, 52% cel puțin o dată pe săptămână, 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.

Realizând, de asemenea, o ierarhie în funcție de mărimea orașelor țării, Bucureștiul este în topul consumului de Internet Banking: 71% dintre bucureșteni accesează acest serviciu cel puțin o dată pe lună, 53% cel puțin o dată pe săptămână, iar 41% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.

În mediul rural este observată o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apelează la acest instrument cel puțin o dată pe lună, 35% cel puțin o dată pe săptămână, iar 24% zilnic sau de câteva ori pe săptămână.

viewscnt
Afla mai multe despre
internet banking
plati