Banca Transilvania (BT) este cel mai mare emitent de carduri din România, cu 3 milioane de carduri în portofoliu. Totodată, cu 20% din piață, BT este lider și în ceea ce privește volumele tranzacționate cu cardul, potrivit informațiilor furnizate de companie.
"La BT, povestea cardurilor a început în anul 2000, când am lansat primul card, cu ajutorul unei echipe formate din 7 persoane", a afirmat Gabriela Nistor, director general adjunct retail banking la Banca Transilvania și președinte al Comitetului Executiv Visa Romanian Member Forum.
BT în domeniul cardurilor
- În 2013, BT avea 2 milioane de carduri emise, iar în 2007, 1 milion;
- +23% volume de tranzacții cu cardurile BT, în perioada iunie 2017/iunie 2016;
- ≈20% dintre tranzacții sunt contactless, ceea ce înseamnă o creștere de peste 450%, în iunie 2017, față de iunie 2016;
- Oferta BT: aproape 20 de tipuri de carduri;
- Rețeaua BT: 40.000 de POS-uri, 1.200 de bancomate și aproape 160 de bancomate multifuncționale BT Express Plus.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Premiere pe piața mijloacelor alternative de plată la care a contribuit și BT
- BT Visa Platinum, cel mai elitist card la momentul lansării (2006);
- BT Mastercard Forte, card dedicat în exclusivitate medicilor (2007);
- Posibilitatea de a transfera bani prin bancomat, serviciu lansat împreună cu Western Union, în premieră mondială (2010);
- Primirea PIN-ului cardului prin SMS (2014);
- Posibilitatea de a primi bani prin bancomat de către persoanele care au carduri Mastercard și Maestro emise în România; proiectul a fost realizat împreună cu Western Union și Mastercard (2015);
- Brățara contactless BT (2016) și ceasul contactless BT (2017), primele alternative de plată de tip wearables din România;
- Robotul Livia, alternativă modernă de comunicare cu clienții BT prin intermediul Facebook și Skype (2017).
BT este a doua bancă din România după active, iar în prezent negociază cumpărarea Bancpost, o altă bancă locală importantă.