Băncile sunt în avangarda transformării digitale, dar pentru a continua au nevoie de tehnologie

Băncile sunt în avangarda transformării digitale, dar pentru a continua au nevoie de tehnologie
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 9 oct 2017

Universul bancar se schimbă. Proceduri noi și tehnologie nouă pentru servicii noi. Iar cine nu simte această schimbare, va fi din ce in ce mai afectat. Fenomenul a fost declanșat de digitalizare, iar IDC, într-un studiu realizat pentru Telekom Romania, definește această transformare drept „un proces continuu prin care companiile se adaptează la schimbări perturbatoare în piețele lor sau le provoacă prin utilizarea competențelor digitale pentru a crea noi produse, servicii  si modele de business”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacă multe dintre industrii se află de abia în zorii erei digitale, lumea bancară a făcut deja pași considerabili în această direcție. Pentru utilizatorul final, servicii digitale din zona bancară sunt aplicațiile mobile care le permit să își gestioneze conturile sau portofelele electronice oferite sub formă de card.

Iar viitorul supremației bancare va fi adjudecat de băncile care simt schimbarea și care îi răspund pe măsură.

Nevoia de adaptare la această schimbare stă sub semnul vitezei. Evoluția trebuie să se întâmple repede. Nu doar pentru că piața o cere, ci și pentru că instituțiile care reglementează piața o impun. Experiența de până acum a arătat că in lipsa unei reacții rapide la schimbare din partea firmelor, decalajul dintre ele și alți competitori se extinde până în pragul unei imposibile recuperări a terenului pierdut. În prezent efectele lipsei de acțiune sunt vizibile în mai puțin de un an. O bancă neatentă la fluxul schimbării care deja se întâmplă este o instituție care se va trezi în scurtă vreme fără un număr considerabil de clienți din portofoliul său. Pentru că aceștia se vor orienta către băncile care s-au adaptat schimbării întâlnite.

De asemenea, potrivit sondajului IDC CIO pe Europa Centrală și de Est din 2016, „îndeplinirea cerințelor de reglementare” a fost menționată ca fiind motivul principal pentru investițiile în tehnologie. Băncile fac astfel de investiții masive în infrastructură, în pregătirea personalului și în crearea de noi departamente care pot gestiona toate cerințele de raportare financiară stipulate de băncile centrale (cum ar fi Banca Națională a României) și de alte organisme de reglementare. Altfe spus, băncile sunt deja puse în fața necesarului pas către saltul tehnologic.

De exemplu, Comisia Europeană încearcă să protejeze consumatorii de servicii cu ajutorul GDPR (General Data Protection Regulation – Reglementarea Generală asupra Protecției Datelor, adoptată de Uniunea Europeană pe 27 aprilie 2016 și care va intra în vigoare pe 25 mai 2018), ce va avea un impact major asupra tuturor companiilor care administrează datele personale ale cetățenilor UE. Din moment ce băncile sunt instituțiile care stochează cele mai multe date ale consumatorilor, se va dovedi fără îndoială dificil pentru oricare dintre acestea să gestioneze și să stocheze date personale în cadrul întregii organizații. De aceea, prin intermediul Directivei II asupra Serviciilor de Plăți (Payment Services Directive II - PSD2), Comisia Europeană caută să dezvolte un sector unificat al serviciilor de plăți care să stimuleze competiția, inovația și securitatea. PSD2 va aduce schimbări în peisajul IT care nu numai că vor îmbunătăți securitatea, dar vor permite de acum încolo și o colaborare foarte strânsă între bănci și furnizori terți.  Irt băncile care au făcut investiții în direcția transformării digitale vor avea numai de câștigat.

Băncile au însă nevoie de parteneri care să le livreze infrastructura digitală, de furnizori capabili să implementeze soluții IT&C la cheie, personalizate pentru clienții din domeniul financiar-bancar. Iar Telekom Romania este una dintre aceste companii, cu un portofoliu vast de soluții și infrastructura masivă de rețea și de centre de date (58 de centre de date și peste 55.000 de metri pătrați de spațiu  de stocare în  Europa la nivelul Grupului Deutche Telekom) care pot fi folosite pentru a introduce, în cele mai agile moduri, noi servicii bancare în România.

Experiența și know-how-ul oferite de Telekom Romania  acoperă două aspecte esențiale: deschiderea către piață și tehnologie și securitatea serviciilor oferite.

Deschiderea înseamnă crearea de noi modele de business, o colaborare mai strânsă atât în interiorul organizației, cât și cu partenerii și, nu în ultimul rând, modalități noi de a  oferi serviciile digitale clienților. Soluțiile disponibile – pentru mobilitate, colaborare și productivitate – sunt în concordanță cu demersurile  de transformare a sucursalelor sau de interacțiune omnichannel și pot fi utilizate în diverse moduri pentru a îmbunătăți experiența clienților.

De cealaltă parte, ariile de securitate acoperite – securitate perimetrală, cyberdefense și securitatea informațiilor – integrează soluții de la furnizori consacrați pe piața mondială, care pot fi utilizate pentru a răspunde nevoilor imediate sau pentru inițiative de eficientizare operațională a securității oferite.

Pe baza experienței sale de furnizor de telecomunicații pe piața românească – o piață care deja a fost provocată de tendințele transformării digitale și de reglementările UE, Telekom folosește  capabilitățile IT pentru a susține adaptarea industriei bancare locale la noul univers financiar, adresând și integrând întreaga suită de instrumente-cheie în digitalizare. 

Mai multe informații sunt disponibile pe site-ul Telekom Romania, aici.

viewscnt
Afla mai multe despre
telekom
banci
tehnologie
digital