BRD Groupe Société Générale a ajuns la 5.000 de utilizatori pe minut ai aplicației YouBRD, o dublare față de numărul din urmă cu un an, dezvăluie Mădălina Teodorescu, directoare generală adjunctă al băncii, responsabilă cu aria retail. „A fost reușita colegilor de la IT”, spune Teodorescu, care adaugă că procesele și produsele noi ale băncii au fost dezvoltate local, deși BRD are acces și la expertiza grupului internațional.
BRD are 1,86 milioane de clienți activi, din cei circa 2 milioane de clienți persoane fizice. Clientul activ este cel care are minim două tranzacții pe lună, explică Teororescu, însă numărul esențial este cel al utilizatorilor simultani.
Banca a introdus și înregistrarea clienților pe canale integral digitale, printre primii utilizatori fiind o persoană de 60 de ani și una de 20 de ani, lucru ce dovedește că procesul de înrolare este unul intuitiv, spune Aida Enache, director pentu transformarea digitală a băncii.
Înregistrarea noilor clienți se face prin introducerea datelor de cont, scanarea documentelor de identitate, validarea video a identității, selectarea pachetului de servicii – sunt trei pachete cu comision 0, în funcție de suma lunară rulată în conturi -, primirea documentelor precontractuale și selectarea credențialelor. Procesul poate fi întrerupt și reluat oricând.
BRD nu este prima bancă ce introduce acest serviciu de achiziție de clienți integral digital, admite Mădălina Teodorescu, însă spune că acest lucru vine și din strategia băncii de a fi o bancă mixtă, cu prezență fizică ridicată, cu o rețea de sucursale mai extinsă decât numărul doi din piață, BCR, care istoric a avut o rețea mai amplă.
Banca mai anunță și lansarea opțiunii de valută multiplă – multicurrency – pentru cardurile de debit, disponibilă în aplicația YouBRD. Aceasta permite clienților să asocieze conturi de euro, dolari și lire sterline unui singur card de debit în lei.
Clienții pot deschide conturi noi în valută sau asocia conturile existente cardului în lei și pot stabili, din aplicația de mobile banking, ordinea de prioritate pentru debitare.
Schimbul valutar se realizează la curs preferențial direct în aplicație, atunci când se face plata într-un din valutele cardului, alta decât leul.
Cursul valutar este foarte transparent și este cel final, fără comisioane ascunse sau condiționări față de volumul tranzacționat, spun oficialii băncii.
„Atunci când plătiți cu cardul în străinătate, și asta le zic și prietenilor, sfatul meu este să plătiți în valuta țării respective”, spune Teodorescu.
Sunt evitate astfel cursurile aleatorii aplicate fie de bănci, fie de cei doi mari procesatori de carduri, explică Teodorescu. O opțiune și mai bună este însă utilizarea cardului multi valută, la un curs mai bun.
"Cursurile sunt extrem, extrem de bune", spune Ioana Pârvu, director responsabil cu cardurile și soluțiile de plată. "Pentru euro este o diferență foarte mare în favoarea clientului. Nu sunt fluctuații, nu sunt cursuri dinamice", adaugă ea.
Spre exemplu, în cazul în care plata se face cu un card de debit cu opțiunea multicurrency într-o țară care utilizează euro, atunci automat se va debita contul de euro, adaugă Pârvu.
Astfel, printre avantajele acestei opțiuni se numără eliminarea conversiei valutare pentru plățile internaționale și retragerile de numerar, precum și posibilitatea de a efectua până la opt retrageri gratuite pe lună (câte două pentru fiecare cont asociat / valută), precizează banca.















