O familie obține ștergerea unui credit bancar în franci elvețieni prin procedura de conciliere

O familie obține ștergerea unui credit bancar în franci elvețieni prin procedura de conciliere
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 23 iun 2020

O familie cu trei copii, care își achita cu greutate ratele la două credite denominate în franci elvețieni, la două bănci diferite, a obținut prin intermediul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB) ștergerea completă a unei datorii și reducerea cu 30% a unui alt împrumut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Procedura a durat mai puțin de jumătate de an de la momentul depunerii primei cereri, potrivit CSALB, care nu face public numele celor două bănci implicate. Consumatorul spune, pe de altă parte, că a încercat anterior, fără succes, să obțină reducerea datoriei prin procese colective și individuale în instanță.

INFOGRAFIC Efectul statului în casă. Românii, focus pe zugrăvit plus schimbarea parchetului și a caloriferelor CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Efectul statului în casă. Românii, focus pe zugrăvit plus schimbarea parchetului și a caloriferelor

“Când am primit soluția nu-mi venea să cred, am zis că nu este real. În sensul că banca mi-a șters absolut tot creditul! Au fost puțin peste 43.000 de franci elvețieni, deși inițial ne doream măcar o reducere”, spune consumatorul.

Alina Radu, avocat specializat în dreptul bancar și conciliatorul care s-a ocupat de acest caz spune că rezultatul negocierii este, din punct de vedere valoric și al concesiilor făcute de bancă, superior cererii formulate de consumator.

“Am apreciat în acest caz faptul că banca a analizat cu atenție motivațiile consumatorului. Asta ar fi și recomandarea către bănci, în general: reprezentanții care participă la negocieri în cadrul CSALB trebuie să aibă răbdare cu solicitările, dar și cu nevoile consumatorului”, spune Alina Radu.

Alexandru Păunescu, directorul direcției juridice din BNR și președintele colegiului de coordonare al CSALB, spune că băncile au ridicat ștacheta în ceea ce privește înțelegerile amiabile cu consumatorii, după ce cele mai mari trei bănci din sistem și-au îndrumat clienți să apeleze la conciliere.

De la începutul anului și până pe 23 iunie 2020, CSALB a primit 972 cereri adresate băncilor și 255 cereri adresate IFN-urilor. Până în acest moment, 247 de cereri au fost acceptate pentru negociere de către bănci și doar 11 de către IFN-uri.

viewscnt
Afla mai multe despre
csalb
conciliere
solutionare alternativa