Este o ofertă pentru până la 27.066.667 acțiuni, la un interval de preț cuprins între 16,5 și 17,5 lei. Astfel, opera'iunea de piață are potențialul să se ridice în cazul unei subscrieri integrale la valoari cuprinse între 446,49 milioane le (87,64 milioane euro) la prețul minim și 473,55 milioane lei (92,95 miliane euro) la limita superioară a coridorului de preț.
Oferta începe mâine și va fi derulată până pe 29 octombrie. Aceasta va da companiei o capitalizare de piață cuprinsă între 1,34 miliarde lei (263,04 milioane euro) și 1,42 miliarde lei (278,75 milioane euro).
DOCUMENTUL POATE FI VĂZUT AICI

Oferta va cuprinde atât o componentă de vânzare de acțiuni existente de către acționarul majoritar, cât și o componentă de vânzare de acțiuni nou emise în cadrul unei majorări de capital, cea mai mare parte din suma atrasă în cadrul ofertei publice inițiale urmând să fie folosită pentru finanțarea planurilor de dezvoltare ale companiei.
În cazul închiderii cu succes a ofertei publice inițiale, free-float-ul companiei va fi de maximum 35% din capitalul social. Rangelow Limited prin care familia Timiș controlează compania ar urma să dețină 64,97% din titluri, la care se adaugă o poziție reziduală a lui Radu Timiș ca persoană fizică.

Cris-Tim a obținut în anul 2024 un rezultat net de 87,66 miliioane lei, astfel încât oferta este promovată la un nivel al indicatorului P/E, care raportează prețul de piață la profitul companiei între 15 și 16. De asemenea, valoarea este de peste 8 ori câștigul pre-taxare EBITDA de 166,81 milioane lei.
Gradul de îndatorare este 2,0 având ca bază de raportare aceeași EBITDA la datoria netă de 332,01 miliane lei de la sfârșitul anului trecut. Tot atunci, activele totale erau de 717,54 milioane lei. Acestea au urcat cu 22,57% până la jumătatea acestui an, când se ridicau la 879,48 milioane lei. Tot la 30 iunie, datoriile totale erau de 595,67 milioane lei.

Aranjorii ofertei au posibilitatea de a majora cu până la 5% oferta prin opțiunea de supra-alocare, suma obținută putând fi folosită ulterior într-un program de stabilizare.
Din postura de viitoare companie listată, Cris-Tim își propune să-și consolideze pozițiile de piață atât prin creșterea organică susținută de un program de investiții major de 890 milioane lei în perioada 2025-2030, cât și prin achiziția unor jucători activi în sectoarele în care aceasta operează.
Tranșa investitorilor de retail reprezintă 15% din ofertă, respectiv până la 4.060.000 acțiuni. Investitorii de retail pot să subscrie pentru acțiuni la prețul fix de 17,5 lei per acțiune, adică limita superioară a intervalului prețului de ofertă și au dreptul la o reducere de 5% din prețul final de ofertă pentru subscrierile din primele 4 zile lucrătoare din ofertă, respectiv din 17 octombrie până la 22 octombrie 2025 inclusiv.
Subscrierea minimă pentru acțiunile oferite de către un investitor de retail este de cel puțin 300 de acțiuni. În funcție de nivelul prețului final de ofertă, prețul final de ofertă redus poate fi sub nivelul inferior al intervalului prețului de ofertă.

Tranșa investitorilor instituționali reprezintă 85% din ofertă, respectiv 23.006.667 acțiuni, adresată investitorilor instituționali din afara Statelor Unite ale Americii. Investitorii instituționali pot subscrie la orice preț din cadrul intervalului de ofertă. Prețul final de ofertă la care acțiunile oferite vor fi alocate investitorilor instituționali va fi stabilit după închiderea perioadei de ofertă și va fi făcut public la data alocării, respectiv pe 30 octombrie 2025.
Cris-Tim intenționează să solicite admiterea acțiunilor la tranzacționare pe Piața Reglementată administrată de Bursa de Valori București sub simbolul CFH, după încheierea cu succes a Ofertei.
"Am prefigurat de acum 8 ani acest vis, această intenție. Acum suntem aproape să ne listăm la bursă. În 5 ani, visul este să fim o companie de 500 milioane euro, cea mai mare din sectorul food.
Avem acum 3 fabrici, cu 215 tone/zi. Vrem să producem mai mult și pentru țările din jurul României. Această listare ne va ajuta să ne atingem visul.

Până acum ne-am dezvoltat din bani proprii și credite bancare.
Sunt convins că acest pas al nostru va fi unul extraordinar", spunea fondatorul Radu Timiș.

Companie cu un grad de maturitate ridicat, Cris-Tim ar urma să distribuie minimum 50% din profitul net sub formă de dividende.
"Intenționăm să ne listăm la bursă. Suntem cel mai mare exportator de produse de carne procesată din România, cu export în 18 țări europene, și vrem să continumă această expansiune.
În 2025-2030 ne propunem să intrăm într-un proces de consolidare a pieței, cu o serie de fuziuni și achiziții, preconizând un volum de 890 milioane lei investiții până în 2030", spune și fiul Radu Timiș Jr, CEO-ul companiei.
Cris-Tim Family Holding, liderul pieței de mezeluri și de ready meal („mâncăruri gata preparate") din România, este deținut în proporție de 99,97% de către Rangeglow Limited, controlat de către antreprenorii fondatori, Radu și Cristina Timiș.
Anul trecut, compania a avut afaceri de 1,1 miliarde lei și un profit net de 88 milioane lei, cu peste 2.000 de angajați.
Pentru anul 2025, Cris-Tim își propune o creștere sustenabilă de aproximativ 10%, atât la nivel de cifră de afaceri, cât și de EBITDA.

Actulul CEO al companiei este Radu Timiș Jr., fiul fondatorului Radu Timiș.
Astăzi, Cris-Tim deține 3 unități de producție: mezeluri, lactate, ready meal, fabrica din Filipeștii de Pădure fiind una din cele mai moderne fabrici de mezeluri din țară, cu o suprafață totală de aproape 70.000 de mp.
Produsele lactate Cris-Tim provin exclusiv din ferma proprie, EcoFerm, cu o producție anuală de 11.000.000 de litri de lapte și o capacitate de procesare de 60.000 de litri pe zi. Hrana celor 2.100 de vaci este exclusiv asigurată de ceea ce se cultivă - grâu, porumb, orz, lucernă și triticale - pe cele 1.300 de hectare cultivabile ale fermei, iar fertilizarea se face în proporție de 50% cu îngrășăminte naturale.
Din cei circa 2.000 de angajați ai companiei, mai mult de 1.500 lucrează direct în producție.
Grupul este și cel mai mare jucător cu capital românesc de pe piața locală care deservește 18 țări europene, două fiind în afara Uniunii Europene. Peste 35% dintre produsele exportate sunt din categoria de salamuri, urmate îndeaproape de mici, parizer, specialități și cârnați.
Exportul este prioritar în strategia de creștere a Grupului Cris-Tim, cu o pondere anuală în cifra de afaceri de peste 12% la acest moment.
Cris-Tim speră ca aproape jumătate din acesta să fie acoperit prin programul național multianual INVESTALIM, dedicat industriei alimentare autohtone.

La finalul anului 2023, Cris-Tim și-a consolidat noi parteneriate externe și a intrat pe trei noi piețe - Grecia, Republica Moldova și Georgia, ajungând astfel la un total de 20 de țări în care se exportă produsele Cris-Tim.
Cu peste 130 de clienți în 20 de țări, Cris-Tim exportă circa 5.000 de tone de produse anual cu o pondere de circa 14% din cifra de afaceri a companiei.
“Viziunea mea este ca în trei-cinci ani să ne consolidăm poziția de lider al sectorului agro-alimentar din România și să începem scalarea business-ului în regiunea Balcanilor și a Europei Centrale și de Est”, a spus recent Radu Timiș Jr.
DESPRE CRIS-TIM
- Fondat de familia Timiș acum trei decenii ca o mică afacere, Grupul Cris-Tim este astăzi liderul pieței de carne procesată și al pieței de ready meal, totodată un jucător important în domeniul lactatelor și al ospitalității. Brand-ul Cris-Tim este considerat cel mai inovator brand românesc în categoriile menționate.
- Exportul este prioritar în strategia de creștere a Grupului Cris-Tim, cu o pondere anuală în cifra de afaceri de circa 14% la acest moment.
- Peste 35% dintre produsele exportate sunt din categoria de salamuri, urmate îndeaproape de mici, parizer, specialități și cârnați.