Unicornul brazilian din e-comerț VTEX, cu operațiuni și în România, poate fi evaluat la peste 3 miliarde dolari în cadrul IPO de la New York

Unicornul brazilian din e-comerț VTEX, cu operațiuni și în România, poate fi evaluat la peste 3 miliarde dolari în cadrul IPO de la New York
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 13 iul 2021

Startup-ul brazilian din domeniul comerțului electronic VTEX, cu operațiuni și în România, țintește o evaluare de până la 3,2 miliarde de dolari în cadrul ofertei publice inițiale ce va fi derulată la New York.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania vrea să vândă 19 milioane de acțiuni Clasa A, la un preț cuprins între 15 și 17 dolari pe acțiune. 5,1 milioane dintre acțiuni vor fi oferite în nume propriu de acționari vânzători ai VTEX.

La prețul maxim anticipat, oferta este evaluată la 323 milioane de dolari, din care circa 236 milioane de dolari ar reprezenta încasările VTEX și restul de 87 milioane de dolari încasările acționarilor vânzători.

În pofida discuțiilor despre escaladarea datoriei publice, Finanțele adună 184 milioane euro de la populație. Interes în declin față de exercițiile similare din decembrie 2020 și martie 2021 CITEȘTE ȘI În pofida discuțiilor despre escaladarea datoriei publice, Finanțele adună 184 milioane euro de la populație. Interes în declin față de exercițiile similare din decembrie 2020 și martie 2021

VTEX intenționează să utilizeze încasările nete din oferta publică inițială “în scopuri corporative generale”.

Compania a aplicat pentru listarea acțiunilor sale comune de Clasa A la Bursa de Valori din New York sub simbolul “VTEX”.

Înființată în 2000 de Geraldo Thomaz și Mariano Gomide de Faria, VTEX furnizează soluții de comerț digital și marketplace pentru companii, fiind una dintre platformele de comerț cu cele mai rapide creșteri din lume. Portofoliul de clienți include nume ca Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, AB InBev, Electrolux și Nestlé.

Compania s-a extins în Europa în 2017, în prezent având birouri operaționale în șase țări de pe continent, inclusiv în România, de unde coordonează activitățile din Europa Centrală și de Est.

Toamna trecută, VTEX a atras o finanțare de 225 milioane de dolari, la o evaluare post-investiție de 1,7 miliarde de dolari, de patru ori mai mare comparativ cu evaluarea obținută la runda anterioară de finanțare.

Printre principalii investitori se numără SoftBank, Tiger Global și Lone Pine Capital.

În primăvară, unicornul brazilian a anunțat că va investi 10 milioane de euro, în următorii doi ani, în dezvoltarea regiunii coordonate din România.

Investițiile vor fi făcute în dezvoltarea hub-ului din România, care se adresează atât pieței locale, cât și piețelor din Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria și Grecia. VTEX intenționează să își extindă echipa de la 15 la 45 de angajați până la finele anului, să crească parteneriatele cu agenții de implementare și să susțină clienții în diverse proiecte strategice.

Pentru anul în curs, VTEX are în plan investiții de peste 3 milioane de euro în regiune, în timp ce, în 2020, bugetul de investiții a fost de 1,5 milioane de dolari.

VTEX a raportat venituri de aproape 26 milioane de dolari în primul trimestru al anului, în creștere cu 9 milioane de dolari comparativ cu perioada similară din 2020.

Pierderile s-au adâncit însă la 12,5 milioane de dolari, de la 5,2 milioane de dolari în primele trei luni din 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
vtex
listare new york
oferta publica initiala
vtex ipo
e-comert
comert online