UniCredit Bank introduce semnătura electronică calificată pentru clienții companii

UniCredit Bank introduce semnătura electronică calificată pentru clienții companii
Mihai Baniţă
Mihai Baniţă
scris 21 nov 2019

UniCredit Bank lansează, în premieră, semnătura electronică calificată pentru companii a documentelor în relație cu banca. Semnătura este emisă de un furnizor autorizat și este recunoscută pe teritoriul României și al Uniunii Europene și are aceeași valoare juridică precum semnătura olografă. Potrivit unui sondaj, angajații companiilor petrec 5 ore pe lună pentru semnarea documentelor bancare.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Soluția este dezvoltată în parteneriat cu furnizorul român de certificate digitale calificate Trans Sped pe platforma Adobe Sign și va fi disponibilă din luna decembrie pentru clienții companii câteva sucursale din București, urmând să fie extinsă la nivelul întregii rețele de unități până la finalul lunii martie 2020, arată banca într-un comunicat de presă.

“Prin introducerea semnăturii electronice calificate în pachetele tranzacționale curente ale băncii, extindem accesul companiilor la un instrument esențial pentru transformarea digitală și ajutăm clienții să câștige timp prețios pentru lucrurile care contează în business și în afara programului”, a declarat Sorin Drăgulin, director de produse și segmente în cadrul diviziei de retail UniCredit Bank.

Companiile care lucrează cu UniCredit vor putea semna contractele în format electronic, fără a mai utiliza hârtia.

Clienții IMM vor beneficia de unul până la trei certificate gratuite ca parte a ofertei tranzacționale Creativ sau GeniusIMM, în timp ce companiile cu peste 250 de angajați vor avea acces la oferte personalizate.

Un sondaj comandat de UniCredit arată că angajații companiilor din România petrec în medie 5 ore pe lună pentru semnarea documentelor bancare, iar numărul de ore crește la 20 în cazul firmelor cu peste 250 de angajați. Totodată, 73% dintre companiile mici și respectiv 88% dintre companiile mari respondente consideră semnătura electronică drept utilă și 75%, respectiv 77%, consideră că este un mijloc sigur.

Trans Sped a emis până acum 1,5 milioane de certificate digitale calificate în cloud, care au fost utlizate la semnarea a peste 20 de milioane de documente la nivel global, spune Camelia Ivan, directorul executiv al Trans Sped.

În 2018, UniCredit a introdus posibilitatea de semnare electronică a documentelor pentru mai multe tipuri de produse destinate persoanelor fizice. În acest moment, 60% din conturi și 35% din creditele de nevoi personale sunt contractate cu semnătură electronică.

viewscnt
Afla mai multe despre
semnătura electronica
unicredit bank
semnatura electronica companii