Gigant hotelier se va extinde puternic în România. Philippe Bijaoui, Accor: Ar trebui să creștem numărul hotelurilor din România de la 24 la 60 în următorii 3–4 ani, cu un maxim de 11 branduri

Accor, liderul pieței hoteliere din România și unul dintre cele mai mari grupuri hoteliere la nivel global, accelerează planurile de creștere în Europa de Est, inclusiv în România. Philippe Bijaoui, Chief Development Officer Europe & North Africa Premium, Midscale, Economy, a explicat, la INVEST Summit 2025, că România este una dintre piețele strategice pentru grup, datorită cererii locale în expansiune și maturizării accelerate a industriei.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Gigant hotelier se va extinde puternic în România. Philippe Bijaoui, Accor: Ar trebui să creștem numărul hotelurilor din România de la 24 la 60 în următorii 3–4 ani, cu un maxim de 11 branduri

Compania vizează dublarea portofoliului local în următorii ani.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

„Astăzi avem 24 de hoteluri în operare și aproape 36 de hoteluri în pipeline. Așadar, ar trebui să creștem numărul hotelurilor din România de la 24 la 60 în următorii 3–4 ani, în funcție de ritmul construcțiilor. Iar misiunea noastră este să continuăm să creștem”, a declarat Philippe Bijaoui, Chief Development Officer Europe & North Africa Premium, Midscale, Economy, Accor.

Executivul detaliază motivul pentru care România are premise solide de dezvoltare, punând accent pe dinamica economică și pe forța pieței interne.

„Există zone în România unde încă nu suntem sau unde trebuie să fim, iar cererea există. România are toate ingredientele necesare pentru creștere. Ingredientele sunt: țara în sine — este o țară mare, cu 20 de milioane de locuitori, activi, cu o dorință puternică de educație, ceea ce este remarcabil în România comparativ cu alte țări din regiune. Iar crearea acestei prosperități, pe care țara și-a construit-o singură, a făcut posibilă dezvoltarea pentru un grup ca al nostru, dar și pentru altele”, spune acesta.

FOTO Tranzacție pe litoral - Unul dintre cei mai importanți operatori cumpără un nou hotel de lux CITEȘTE ȘI FOTO Tranzacție pe litoral - Unul dintre cei mai importanți operatori cumpără un nou hotel de lux

Philippe Bijaoui subliniază și rolul fundamental al turismului domestic, care schimbă modul în care Accor își poziționează brandurile.

„Astăzi, trebuie să fim un brand domestic pentru călătorii domestici. 80% din înnoptările generate în România provin de la români.”

În plus, el explică faptul că evoluția pieței a fost susținută inclusiv de mentalitatea antreprenorială locală.

„Îmi amintesc primele mele vizite în România, acum mulți ani. Există o pasiune și o dorință de a face lucrurile să se întâmple în această țară, ceva ce nu regăsim în alte locuri. Și acesta este motivul pentru care am reușit aici, și a fost extraordinar”, subliniază acesta.

În ceea ce privește întreaga regiune a Europei de Est, Philippe Bijaoui spune că Polonia continuă să fie piața dominantă, dar cererea este în creștere și în alte economii.

„Cea mai puternică țară din regiune a fost întotdeauna Polonia, dar și celelalte țări — Bulgaria, Moldova, Serbia prezintă potențial de crește. Am discutat și suntem în discuții pentru proiecte și acolo. Există diverse țări în regiune unde vedem cerere”, adaugă el.

 5 to go intră în turism. Vacanțe personalizate, cu o agenție FOTO CITEȘTE ȘI 5 to go intră în turism. Vacanțe personalizate, cu o agenție FOTO

În România, grupul are în operare șapte branduri, iar dezvoltările viitoare vor extinde numărul până la maximum 11.

„În România avem în prezent 7 branduri în operare, iar dacă adăugăm și brandurile aflate în pipeline, vom ajunge la un total de maximum 11 branduri. Nu dezvoltăm toate brandurile peste tot. Suntem selectivi. Unele branduri sunt locale și le dezvoltăm doar în anumite regiuni. Altele le dezvoltăm în toată Europa și global. Cel mai extins brand este Mercure — anul trecut am deschis hotelul cu numărul 1.000. Și încă unul va fi deschis la Brașov anul viitor”, mai precizează Philippe Bijaoui.

„În România, urmează să ne extindem în Iași, Constanța și Cluj-Napoca. Avem nevoie de hoteluri acolo, există un mic „gol””, adaugă acesta.

Ca element definitoriu al succesului Accor în Europa de Est, Bijaoui pune accentul pe echipa locală și structura operațională dezvoltată în București.

„Secretul succesului nostru în regiune este dat de echipă. Avem un birou cu 40 de angajați, aici, în București, care deservesc hotelurile din regiune, ceea ce ne face diferiți. Este foarte important să fii sau să devii, iar noi cred că suntem, o companie domestică. Suntem o companie românească, cu sediu aici, cu oameni responsabili de operațiuni, dezvoltare, IT, procurement, care sprijină hotelurile atât pe partea de venituri, cât și pe partea de costuri”, mai spune Philippe Bijaoui.

Accor este un grup hotelier cu un portofoliu de 47 de branduri în segmentele luxury, lifestyle, premium, midscale și economy – printre care se numără Sofitel, Pullman, Swissôtel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles și Handwritten Collection.

Grupul operează peste 5.700 de hoteluri în 110 țări și integrează un ecosistem complet de ospitalitate: restaurante și baruri, spații de coworking, wellness, evenimente și experiențe personalizate prin platforma ALL – Accor Live Limitless.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0889 +0.0030+0.06 %
1 USD4.3980 +0.0074+0.17 %
1 GBP5.7655 -0.0067-0.12 %
1 CHF5.4787 -0.0297-0.54 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite