Parteneriatul dintre Amazon și Stellantis pentru dezvoltarea unui sistem software auto de ultimă generație, denumit SmartCockpit, se apropie de final, au confirmat cele două companii, la o solicitare a Reuters.
Proiectul, anunțat cu entuziasm în 2022, își propunea să transforme mașina într-o extensie a casei, integrând funcții inteligente de personalizare și conectivitate – dar nu va mai fi dus la capăt, scrie News.ro.

12 iunie Eveniment Profit - Piața de Capital.forum - Provocări pe piața de capital în perioadă de tensiuni economice și sociale - Ediția a V-a
~Stellantis rămâne un partener valoros pentru Amazon, iar cele două companii continuă să colaboreze pe mai multe inițiative,” se arată într-o declarație comună, adăugând că decizia de a încheia colaborarea pe SmartCockpit a fost mutuală.
SmartCockpit trebuia să aducă în vehicule Stellantis – inclusiv Jeep, Peugeot și Alfa Romeo – funcții bazate pe recunoașterea șoferului, setări personalizate pentru climatizare și navigație, precum și integrare cu dispozitive smart home. Amazon urma să ofere atât software-ul, cât și serviciile de cloud prin AWS, iar Stellantis plătea taxe de licență și întreținere, plus bonusuri Amazon pentru funcționalități precum abonamentele la Amazon Music activate direct din mașină.
Proiectul făcea parte din platforma tehnologică ABC a Stellantis, care includea arhitectura electrică STLA Brain și sistemul de asistență Autodrive. Lansarea SmartCockpit era programată pentru finalul lui 2024 sau începutul lui 2025.
Însă dificultățile persistente ale constructorilor auto tradiționali în integrarea unor sisteme software complexe au reapărut. În timp ce Tesla sau BYD au construit de la zero arhitecturi digitale eficiente și flexibile, giganți precum Stellantis, Volkswagen sau GM se confruntă cu provocări legate de integrarea software-ului pe o gamă vastă de modele și mărci, într-un ecosistem cu furnizori multipli.

Amazon ar fi sperat ca proiectul intern, cunoscut sub numele ”Digital Cabin” sau ”Project Quatro,” să rivalizeze cu sistemul Android Automotive oferit de Google. Cu toate acestea, mulți dintre angajații implicați în Digital Cabin au fost relocați sau au părăsit compania.
Decizia de a încheia parteneriatul survine și într-un moment de tranziție pentru Stellantis. CEO-ul Carlos Tavares, care susținea energic proiectul, a părăsit compania anul trecut, iar în această săptămână, Antonio Filosa a fost numit noul director general. Grupul auto traversează o perioadă dificilă, acțiunile sale scăzând cu aproximativ 40% în 2024, pe fondul vânzărilor slabe în America de Nord.
Deși SmartCockpit a fost abandonat, Stellantis va continua să utilizeze serviciile cloud AWS de la Amazon și asistentul vocal Alexa va rămâne disponibil în anumite modele. În paralel, Stellantis ar putea continua dezvoltarea unei interfețe similare, dar bazată pe sistemul de operare Android, potrivit unor surse familiare cu situația.