Abonații pot renunța la contracte fără a plăti despăgubiri, dacă operatorii modifică unilateral clauze din contract, se arată într-un comunicat al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
ANCOM readuce în atenția celor interesați faptul că modificarea contractului pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune se poate face atât la cererea utilizatorului, cât și la inițiativa operatorului, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Platforme de comerț electronic pe care poți să-ți construiești afacerea onlineUtilizatorul poate solicita schimbarea planului tarifar sau a altor clauze conform prevederilor exprese din contract prin negocierea directă cu furnizorul.
Dacă operatorul intenționează să modifice unilateral clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.), el are obligația să își informeze abonații despre modificări prin intermediul unei notificări, cu cel puțin 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu sunt de acord cu modificările, abonații pot renunța la contract fără a plăti despăgubiri.
Notificarea privind intenția de a modifica unilateral contractul trebuie să fie transmisă de operator prin e-mail, SMS, contul de client, fax, scrisoare.
"Dacă un furnizor a modificat contractul fără să notifice sau nu a informat utilizatorul despre posibilitatea de a denunța contractul fără penalități, ANCOM poate lua măsuri. Sesizările pot fi trimise prin mijloacele menționate în secțiunea Sesizează ANCOM!", se mai arată în comunicat.