Autoritatea antitrust a Franței a emis o declarație de obiecție împotriva Apple privind folosirea datelor utilizatorilor pentru publicitate

Autoritatea antitrust a Franței a emis o declarație de obiecție împotriva Apple privind folosirea datelor utilizatorilor pentru publicitate
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 iul 2023

Autoritatea de supraveghere antitrust al Franței a declarat că a emis o declarație de obiecție împotriva Apple, invocând îngrijorarea că aceasta ar fi putut încălca reglementările legate de utilizarea datelor utilizatorilor iPhone în scopuri publicitare, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Instituția este îngrijorată că Apple ar putea ”abuza de poziția sa dominantă prin implementarea unor condiții discriminatorii, neobiective și netransparente pentru utilizarea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare”, se arată într-un comunicat.

Bing AI merge în Chrome și Safari, dar cu limitări mai stricte CITEȘTE ȘI Bing AI merge în Chrome și Safari, dar cu limitări mai stricte

Declarația declanșează o procedură antitrust în timpul căreia compania își va putea exprima punctul de vedere, a spus autoritatea de reglementare, scrie News.ro.

Apple a negat acuzația.

Mecanismul ”oferă utilizatorilor mai mult control, solicitând tuturor aplicațiilor să ceară permisiunea înainte de a le urmări”, a spus compania într-o declarație trimisă prin e-mail, adăugând că ”va continua să colaboreze în mod constructiv” cu autoritatea de reglementare franceză.

Patru grupuri franceze din industria de publicitate online au depus o plângere antitrust în 2020 împotriva Apple, pentru modificările aduse de companie în ceea ce privește caracteristicile de confidențialitate, atunci când a început să întrebe proprietarii de iPhone dacă sunt gata să permită aplicațiilor să culeagă date utilizate pentru definirea și trimiterea reclamelor vizate, numită App Tracking Transparency (ATT).

Funcția a dus la scăderi ale veniturilor pentru editori, au spus grupurile de lobby din industrie.

Apple ar putea scumpi modelele iPhone 15 Pro și Pro Max CITEȘTE ȘI Apple ar putea scumpi modelele iPhone 15 Pro și Pro Max

Cele patru asociații - IAB France, MMAF, SRI și UDECAM - au afirmat că modificările aduse de Apple nu au respectat regulile de confidențialitate ale Uniunii Europene, invocând faptul că, în timp ce mecanismul de înscriere se aplica pentru dezvoltatorii terți, aplicațiile proprii Apple nu l-au inclus.

”Aplicațiile Apple nu afișează un prompt ATT deoarece nu urmăresc, ceea ce înseamnă că nu leagă datele utilizatorului sau dispozitivului cu datele utilizatorului sau dispozitivului colectate de la aplicațiile, site-urile web sau proprietățile offline ale altor companii în scopuri de publicitate direcționată sau de măsurare a reclamelor și nici nu partajează datele despre utilizatori sau dispozitive cu brokerii de date”, a spus Apple.

”Apple își menține afacerea de publicitate la un standard de confidențialitate mai înalt decât îl cere oricărui alt dezvoltator”, a adăugat compania.

viewscnt
Afla mai multe despre
apple
franta