Autoritatea de reglementare a concurenței din Marea Britanie a deschis o nouă investigație împotriva Google

Autoritatea de reglementare a concurenței din Marea Britanie a deschis o nouă investigație împotriva Google
scris 27 mai 2022

Autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit a deschis o nouă investigație împotriva Google, urmărind rolul companiei pe piața de publicitate online, transmite CNBC.

Este a doua anchetă antitrust majoră care vizează practicile publicitare ale Google în Marea Britanie, scrie News.ro

ULTIMA ORĂ VIDEO Directorul a transmis acționarilor Renault intenția de separare și vânzare a diviziei de motoare cu combustie, inclusiv Uzina Mecanică Dacia CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Directorul a transmis acționarilor Renault intenția de separare și vânzare a diviziei de motoare cu combustie, inclusiv Uzina Mecanică Dacia

La începutul acestui an, Autoritatea pentru Concurență și Piețe a lansat o investigație separată cu Uniunea Europeană asupra Google și Meta, compania mamă a Facebook, din cauza temerilor că un pact din 2018 între cele două companii - cunoscut sub numele de ”Jedi Blue” – ar restrânge concurența în publicitatea digitală.

CMA a declarat joi că evaluează dacă rolul Google în industria tehnologiei publicitare ar putea denatura concurența.

Gigantul internetului este un jucător dominant pe piața publicitară online. Google acționează atât ca o platformă pe partea cererii, cât și ca un schimb de anunțuri, care le permite agenților de publicitate să concureze pentru spațiu publicitar pe site-urile editorilor, a spus CMA.

De asemenea, rulează servere de anunțuri care gestionează inventarul editorilor.

Autoritățile de reglementare sunt îngrijorate că Google ar fi favorizat ilegal propriile servicii de schimb de anunțuri în detrimentul rivalilor.

CMA este, de asemenea, îngrijorată că Google a limitat compatibilitatea schimbului de anunțuri cu serverele de anunțuri terțe, pentru a îngreuna concurența serverelor de anunțuri concurente.

”Slăbirea concurenței în acest domeniu ar putea reduce veniturile din reclame ale editorilor, care ar putea fi forțați să compromită calitatea conținutului lor pentru a reduce costurile sau pentru a-și pune conținutul în spatele paywall-urilor”, a declarat Andrea Coscelli, directorul general al CMA, într-un comunicat.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
marea britanie