Cinci pași pentru relansarea și reinventarea afacerilor în epoca Covid-19

Cinci pași pentru relansarea și reinventarea afacerilor în epoca Covid-19
scris 2 iun 2020

După ce în ultimele două luni au fost nevoite să-și întrerupă activitatea și să-și treacă în conservare activele, ca răspuns la criza sanitară, companiile trebuie acum să-și repornească motoarele într-o perioadă cu noi dificultăți. O foaie de parcurs care să le ajute să se relanseze și să se reinventeze, luând cele mai bune decizii, în condițiile în care persistă incertitudinea cu privire la durata și efectele pandemiei, a fost oferită, într-un raport publicat recent, de compania de consultanță Accenture.

Reducerea restricțiilor de circulație și ridicarea interdicției de a funcționa pentru mai multe activități, odată cu atenuarea răspândirii noului coronavirus, nu înseamnă că mecanismele fragile ale economiei se repornesc intacte, din punctul în care au înghețat, nici că toate companiile vor putea reveni rapid la normal.

Mai multe scenarii pentru evoluția crizei sunt analizate în raportul Accenture. Acestea pornesc de la cazul negativ extrem, în care măsurile sanitare nu reușesc să limiteze răspândirea virusului, economia este limitată la necesități, inflația crește, iar incertitudinea prelungită tensionează societățile și guvernele până aproape de rupere. La celălalt capăt, cel mai pozitiv scenariu este cel al unei remisii rapide a virusului, în care răspândirea și efectele bolii sunt controlate, viața revine la normal și măsurile luate de stat reușesc să stabilizeze în scurt timp economia.

Pentru companii, scenariile de redeschidere sunt multiple, succesul depinzând de adecvarea și eficiența măsurilor concrete luate. Cinci pași ar trebui să fie prioritari în următoarea perioadă, arată raportul Accenture, pentru managerii care trebuie să se gândească nu doar la repornirea, ci și la reinventarea afacerii:

  1. Oamenii pe primul loc! Companiile ar trebui să cunoască ce se întâmplă în viața angajaților pentru a putea crea o afacere de success din următoarea generație, recomandă Accenture. Noile valute în epoca post-pandemică sunt compasiunea și încrederea. Indiferent dacă oamenii vor reveni la muncă în birouri sau dacă vor continua să lucreze de acasă, reînceperea activității nu va face să dispară instantaneu problema stresului acumulat în perioada de lockdown. Probleme de anxietate, îngrijorarea pentru sănătatea lor și bunăstarea celor dragi trebuie adresate. Asigurați oamenii că în companie se respectă toate protocoalele sanitare și că faceți tot ce se poate pentru a păstra locurile de muncă sigure. Tehnologia poate ajuta cu scanere de temperatură termică, instrumente digitale care să urmărească starea de sănătate și software pentru organizarea muncii în schimburi și menținerea distanțării sociale.

    Politicile de resurse umane trebuie regândite pentru a sprijini persoanele cele mai vulnerabile, inclusiv pe cele cu dizabilități, părinții singuri și pe cei care nu beneficiază de servicii adecvate de sănătate. Programele de sănătate mintală trebuie să devină, de asemenea o prioritate, la fel ca și comunicarea transparentă și timpurie, care dă oamenilor încredere că datele sunt folosite responsabil, în special în perioade cu niveluri crescute de monitorizare a angajaților și cu noi măsuri de securitate
     
  2. Proiectați spațiul! Creați un mediu de lucru sigur, care să dea încredere oamenilor să se întoarcă la locurile de muncă și să se adapteze la noul mod de lucru hibrid virtual / fizic.
     
  3. Rezolvați în etape! Planificați o revenire etapizată, care să poată răspunde unor evenimente neprevăzute și inversări de situație.
     
  4. Structuri elastice de costuri. În perioadă de criză, numerarul este rege, lichiditatea fiind esențială pentru a supraviețui în afaceri. Reducerile de costuri pe termen scurt și investițiile în cloud și în infrastructuri de date sunt necesare companiilor pentru a-și îmbunătăți structura costurilor și a-și asigura o poziție stabilă de creștere. Treceți, însă, de la reduceri rapide de costuri, la un management rezilient al acestora și de la protecția bilanțului, la investiții pe termen lung, recomandă Accenture, în condițiile în care, la fel cum a fost și după Marea Recesiune, câștigători din criză vor ieși cei care se mișcă strategic și cu agilitate.
     
  5. Pregătiți-vă pentru viitor! Scopul, empatia și agilitatea trebuie să fie în centrul noilor oportunități de creștere a bazei de clienți în viitor. Dincolo de multitudinea de neajunsuri, criza poate avea ca efect bun faptul că forțează accelerarea unor decizii care, în vremuri normale, se implementează mai lent. Mulți manageri s-au mișcat mai agresiv pentru a-și încărca operațiunile în cloud, au realizat că este momentul pentru a crește capacitatea operațiunilor virtuale, instrumentele de colaborare și securitatea, accelerând digitalizarea. Știam deja că învățarea automată și automatizarea sunt viitorul, însă acel viitor a fost accelerat de COVID-19.

Accenture este unul dintre lideri globali ai pieței serviciilor profesionale oferite în strategie și consultanță, tehnologie și operațiuni. Cu capacități digitale dezvoltate pentru toate aceste servicii, Accenture reunește 509.000 specialiști ce deservesc clienți în peste 120 de țări.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
accenture
covid-19