Creatorii americani de conținut de pe TikTok le-au cerut urmăritorilor să se aboneze la canalele lor de pe platforme rivale precum Istagram, deținută de Meta și YouTube, platforma grupului Alphabet, după ce o instanță federală de apel a decis că aplicația de social media ar putea fi interzisă dacă nu este vândută unei companii din SUA până pe 19 ianuarie, transmite Reuters.
TikTok a devenit o forță digitală majoră din SUA, deoarece a crescut la 170 de milioane de utilizatori din SUA, în special tinerii atrași de videoclipurile sale scurte, scrie News.ro.
Platforma a absorbit agenții de publicitate de la unii dintre cei mai mari jucători din SUA și a adăugat platforma comercială TikTok Shop, care a devenit o piață pentru firmele mici.
Congresul SUA, temându-se că proprietarii chinezi ai TikTok adună informații despre consumatorii americani, a adoptat o lege prin care proprietarul său, ByteDance, susținut de chinezi, să cedeze TikTok în SUA sau să fie interzisă.

Vineri, o curte federală de apel a menținut legea. Amenințările politicienilor și ale altora la adresa TikTok s-au dezvoltat timp de ani de zile, ceea ce i-a determinat pe unii utilizatori să elimine amenințările recente.
Acest lucru a părut să se schimbe vineri, cu perspectiva unei interdicții în doar șase săptămâni. Un recurs la Curtea Supremă este încă posibil.
”Pentru prima dată îmi dau seama că o mare parte din ceea ce am lucrat ar putea dispărea”, a declarat Chris Mowrey, un influenser al rețelelor sociale cu 470.000 de urmăritori pe TikTok, pentru Reuters.
”Nu cred că s-a vorbit suficient despre cât de dăunător va fi din punct de vedere economic pentru firmele mici și creatori”.

În aplicație, urmăritorii și creatorii de conținut și-au exprimat îngrijorarea și confuzia, mulți spunând că se îndoiesc că platforma va supraviețui și că sunt pregătiți pentru ce e mai rău.
Chris Burkett, un creator de conținut pe TikTok, cu 1,3 milioane de oameni care urmăresc videoclipurile despre stilul de viață al bărbaților, a spus că nu crede că platforma va dura.
”Nu cred că această aplicație are longevitate în Statele Unite”, a spus el într-o postare video, cerând publicului său să-l urmărească pe alte platforme de socializare, cum ar fi Instagram, YouTube, X și Threads.

”Am alocat atâția ani și atât de mult timp în construirea comunității noastre aici”, a spus creatorul de conținut pentru călătorii culinare SnipingForDom, care are 898.000 de urmăritori în aplicație. Deși nu credea că sfârșitul este aproape pentru TikTok, le-a spus totuși urmăritorilor să-l contacteze pe pagina sa de Instagram. Alții așteptau și ei mai multe informații.
Sarah Jannetti, un consultant TikTok Shop, a spus că clienții săi nu sunt îngrijorați de o potențială interdicție TikTok și nu își vor schimba afacerile ”până când nu vor vedea ceva mai concret”.