Facebook își modifică, din nou, algoritmul

Facebook își modifică, din nou, algoritmul
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 17 mai 2019

Facebook a anunțat că va face modificări algoritmului de rankare a posturilor în NewsFeed, pentru a aduce mai mult conținut postat de prietenii apropiați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

NewsFeed-ul Facebook este pe cale să strângă și mai mult legăturile dintre prietenii care chiar sunt prieteni și să mai depărteze încă puțin de aceștia paginile, în special acele pagini care fac clickbait din orice știre.

După noua modificare a algoritmului, utilizatorii vor vedea în NewsFeed mai multe postări ale prietenilor apropiați și mai puține postări din partea prietenilor care sunt mai mult cunoștințe îndepărtate.

Schimbarea se bazează inclusiv pe un sondaj realizat de Facebook, prin care rețeaua socială și-a întrebat utilizatorii care le sunt prietenii apropiați din întreaga listă de prieteni de pe Facebook.

Marile companii de tehnologie au pus la punct un plan pentru combaterea extremismului CITEȘTE ȘI Marile companii de tehnologie au pus la punct un plan pentru combaterea extremismului

Facebook are suficiente pârghii prin care își poate da seama cât de apropiați sunt doi dintre utilizatorii săi. Însă, sondajul i-a arătat companiei că utilizatorii ar prefera să afle mai multe despre cei pe care chiar îi cunosc, decât despre oameni cu care n-au legături în afara rețelei sociale.

Schimbarea pare să se potrivească declarațiilor recente ale lui Mark Zuckerberg, care a spus că pentru Facebook contează mai mult calitatea timpului petrecut de utilizator, decât faptul că acesta stă mult pe Facebook indiferent de felul în care se simte la final.

Dincolo de problemele de imagine și încredere ale companiei, milioanele de utilizatori care au renunțat la Facebook în ultima vreme au demonstrat că, pe termen lung, Facebook are de pierdut dacă forțează creșterea timpului petrecut în rețea în defavoarea calității experienței.

Asta înseamnă și că fiecare clickbait care păcălește utilizatorul să deschidă o pagină pentru a constata că nu este vorba de ceea ce credea se întoarce împotriva rețelei sociale.

De aceea, noua modificare de algoritm ar trebui să afecteze, din nou, postările de tip clickbait care ar urma să-și vadă expunerea și mai restrânsă în cadrul rețelei.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
algoritm