Facebook vrea să devină o alternativă la sistemul de microplăți impus de Apple

Facebook vrea să devină o alternativă la sistemul de microplăți impus de Apple
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 4 nov 2021

Cea mai populară platformă socială anunță un program prin care încearcă să convingă dezvoltatorii să folosească pentru plăți Facebook Pay, în locul sistemului din App Store.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Facebook le promite dezvoltatorilor de aplicații că îi va scăpa de comisionul de 15% sau 30% plătit către Apple pentru abonamente vândute, dacă aceștia vor folosi Facebook Pay.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

Practic, dezvoltatorii ar trebui să trimită utilizatorilor un link special pentru plățile recurente, care să-i direcționeze pe aceștia către serviciul de plăți al Facebook.

Mark Zuckerberg însuși spune că Facebook nu va opri niciun comision, ci se vor plăti doar taxele legale. Însă, această promisiune este valabilă doar până în 2023, după care, cel mai probabil, Facebook își va impune propriul comision, chiar dacă mai mic.

Pentru a motiva și mai mult dezvoltatorii, în cadrul programului anunțat de Facebook, ce va fi disponibil la început pe bază de invitații, platforma socială va plăti dezvoltatorii cu între 5 și 20 de dolari pentru fiecare abonat care plătește astfel, până la un prag de 10.000 de dolari.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Noul program Facebook are două sensuri pentru platforma socială. Pe de o parte, poate atrage dezvoltatorii de aplicații de partea sa și poate ajunge ea să fie cea care primește comisionul din vânzări.

Pe de altă parte, este o amenințare directă la adresa modelului de business folosit de Apple pentru aplicațiile din ecosistemul său și chiar o formă de răzbunare împotriva producătorului iPhone-ului, după ce acesta a impus colectarea datelor doar cu acceptul utilizatorilor, ceea ce a afectat veniturile Facebook din reclame.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
microplăți
aplicatii
apple