Autoritatea pentru Protecția Datelor din Franța (CNIL) a aplicat cea mai mare amendă a sa, în valoare de 100 de milioane de euro (121 milioane de dolari), gigantului american Google, pentru încălcarea reglementărilor privind cookie-urile, transmite Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Cookie este un mic fișier text pe care un site îl plasează pe calculatorul sau pe dispozitivul mobil al unei persoane atunci când aceasta îl accesează. Cookie-urile pot fi utilizate pentru a crea statistici anonimizate cu privire la experiența de navigare pe site-uri, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI SUA dau în judecată compania Facebook pentru practici anticoncurențiale, care ar putea fi forțată să vândă WhatsApp și InstagramDe asemenea, CNIL a amendat Amazon, cel mai mare retailer online, cu 35 de milioane de euro, pentru încălcarea legislației locale privind "cookies".
Site-urile din Franța ale Google și Amazon nu au cerut consimțământul vizitatorilor înainte ca aceste cookie-uri să fie salvate pe computere. De asemenea, Google și Amazon nu au furnizat utilizatorilor de internet informații clare privind modul în care cele două firme intenționează să folosească rezultatele navigărilor pe site-uri și modul în care vizitatorii site-urilor lor franceze ar putea refuza folosirea cookie-urilor, a precizat Autoritatea pentru Protecția Datelor din Franța.
Instituția a precizat că Google și Amazon au la dispoziție trei luni pentru a schimba informațiile afișate, altfel se vor confrunta cu amenzi suplimentare, de 100.000 euro pe zi, până când sunt realizate modificările.