Centrul Național pentru Probleme ale Consumatorilor din Japonia i-a îndemnat pe cetățenii țării să înceapă „planificarea digitală pentru sfârșitul vieții” și le-a oferit câteva sfaturi despre cum să facă acest lucru, relatează The Register.
Autoritatea din subordinea guvernului japonez și-a motivat recomandarea oarecum morbidă prin mai multe incidente recente în care cetățeni au întâmpinat dificultăți în anularea abonamentelor la care rudele lor s-au înscris înainte de deces.

Rudele lor nu au putut anula abonamentele fiindcă nu cunoșteau numele de utilizator sau parolele celor decedați, scrie Hotnews.ro
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Agenția a avertizat că „moștenirea digitală” care rezultă poate fi neplăcut de gestionat, așa că a sugerat mai devreme în cursul acestei luni patru pași pentru a simplifica lucrurile și a evita problemele:
- Asigurați-vă că membrii familiei pot debloca smartphone-ul sau computerul dumneavoastră în caz de urgență;
- Mențineți o listă cu abonamentele, ID-urile de utilizator și parolele dumneavoastră;
- Luați în considerare plasarea acestor detalii într-un document care să fie disponibil după moarte;
- Folosiți un serviciu care permite desemnarea unei persoane ce va avea acces la smartphone-ul și alte conturi ale dumneavoastră după deces.
Având în vedere utilizarea pe scară largă a smartphone-urilor, organizația a declarat că se teme că tot mai mulți oameni se vor afla în imposibilitatea de a gestiona afacerile digitale ale celor dragi – și de a opri sumele plătite automat pentru servicii pe care cei decedați nu le mai pot utiliza.

Unii antreprenori au speculat deja o oportunitate în servicii digitale legate de deces
The Register amintește de asemenea că unii antreprenori au identificat deja „serviciile de sfârșit de viață” ca o oportunitate de afaceri.
Aplicațiile de tip „Dead Man’s Switch” pot fi configurate să contacteze persoanele alese de clienți în cazul în care aceștia nu se conectează la anumite conturi pentru o perioadă prestabilită de timp, considerată un posibil indicator al decesului.
Meta, compania care deține rețelele de socializare Facebook, Instagram și Threads, platformă lansată și în UE în luna decembrie a anului trecut, oferă de asemenea posibilitatea de a desemna un „contact de moștenire” care să gestioneze contul în cazul decesului utilizatorilor.
„Astfel de servicii nu sunt doar oportuniste: oamenii îndoliați au multe de gestionat, iar executarea unui testament nu este întotdeauna un proces simplu”, este concluzia trasă de The Register, un site specializat pe domeniul tech.