Noul design Facebook, disponibil pentru toți utilizatorii

Noul design Facebook, disponibil pentru toți utilizatorii
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 10 mai 2020

Implementat pentru un număr limitat de utilizatori în luna martie, noul design al site-ului Facebook pentru desktop începe acum să fie disponibil tuturor utilizatorilor rețelei sociale.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În a doua parte a lunii martie, Facebook lansa un nou design pentru versiunea sa de desktop. Era vorba de un design opțional, la care doar un număr limitat de utilizatori aveau acces și care trebuia activat manual.

Acum, compania americană anunță că acest design va deveni versiunea implicită pentru toți utilizatorii săi. Ca și alte noutăți din social media, noul design va fi activat treptat, astfel că va dura probabil câteva săptămâni până când toți cei peste 2,6 miliarde de utilizatori ai rețelei sociale îl vor vedea.

Organizația Mondială a Sănătății va lansa o aplicație pentru verificarea simptomelor COVID-19 și urmărirea contactelor CITEȘTE ȘI Organizația Mondială a Sănătății va lansa o aplicație pentru verificarea simptomelor COVID-19 și urmărirea contactelor

Noul design pentru desktop împrumută multe elemente și principii grafice din versiunea mobilă a rețelei sociale. Una dintre principalele noutăți, care ajunge pe desktop înaintea smartphone-urilor, este dark mode. Din meniul de configurare, utilizatorii pot alege între tema clasică de culori, cu fundal alb, și dark mode.

Prima impresie pe care o lasă noul design este că toate elementele grafice sunt mult mai mari. Chiar și pe monitoarele cu rezoluție mari, în primul ecran nu încape decât secțiunea Stories și o parte din primul post al news feed-ului.

De altfel, toată coloana centrală este aproape identică cu cea din aplicația mobilă. Deasupra news feed-ului și a secțiunii Stories, la fel ca pe telefon, există butoanele pentru secțiuni precum Video, Marketplace și Groups.

Facebook spune că noul design este mai rapid, iar tranziția dintre pagini se face mai fluent, aspect destul de evident la intrarea în secțiuni precum Grupuri sau Marketplace.

La fel de evident este faptul că Facebook mai are de lucru la anumite aspecte, fiind secțiuni întregi care încă folosesc designul vechi, precum zona de administrare a paginilor de Facebook.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
desktop
site