UE crește presiunile asupra Facebook, Twitter și Google pentru modificarea termenilor oferiți utilizatorilor

UE crește presiunile asupra Facebook, Twitter și Google pentru modificarea termenilor oferiți utilizatorilor
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 iul 2017

Autoritățile Uniunii Europene au sporit presiunile asupra Facebook, Twitter și Google pentru modificarea termenilor oferiți utilizatorilor, pentru aducerea acestora în conformitate cu legislația europeană, după ce propunerile oferite de giganții internetului au fost considerate insuficiente, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Comisia Europeană și autoritățile de protecție a consumatorilor au scris celor trei companii în luna iunie, pentru a le cere să îmbunătățească schimbările propuse până la sfârșitul lunii septembrie, potrivit unor scrisori trimise acestora, obținute de Reuters.

Autoritățile UE au dreptul să aplice amenzi companiilor, dacă acestea nu se vor conforma, scrie News.ro.

Reprezentanții Twitter nu au răspuns solicitărilor de comentarii, iar un purtător de cuvânt al Google a refuzat să comenteze.

CONFIRMARE Philip Morris International va produce și în România rezervele de tutun pentru dispozitive IQOS. Investiție de 490 milioane euro pentru o fabrică de țigări din Otopeni CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Philip Morris International va produce și în România rezervele de tutun pentru dispozitive IQOS. Investiție de 490 milioane euro pentru o fabrică de țigări din Otopeni

Facebook a arătat că respectă legislația UE, dar a recunoscut că termenii oferiți utilizatorilor ar putea fi făcuți mai ușor de înțeles și că va lucra pentru a răspunde preocupărilor autorităților.

Îngrijorările se concentrează în principal pe procedurile propuse de companii pentru eliminarea conținutului ilegal de pe site-uri, termenii de limitare a răspunderii lor și termeni care le permit să înlăture unilateral conținut postat de utilizatori.

Cele trei companii americane au avut timp până pe 20 iulie să facă propuneri, care trebuie să fie implementate până la sfârșitul lui septembrie, se arată în scrisori.

O persoană apropiată situației a spus că două dintre companii au modificat deja propunerile, iar cea de-a treia a cerut mai mult timp.

Companiile americane de tehnologie au fost în centrul atenției în Europa pentru modul lor de a face afaceri, de la probleme de confidențialitate a datelor la rapiditatea eliminării conținutului ilegal sau amenințător.

Autoritățile de protecție a consumatorilor și Comisia Europeană au cerut companiilor să ofere mai multe detalii referitoare la programul și termenele pe care le vor aplica notificărilor referitoare la conținutul ilegal, precum și la dedicarea unei pagini sau a unei adrese de email pentru notificările din partea autortiăților consumatorilor.

În plus, autoritățile cer o procedură prin care consumatorii să fie anunțați înainte de eliminarea conținutului lor sau să li se ofere posibilitatea de a contesta.

În cazul Google, îngrijorările sunt legate de rețeaua socială Google+.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
twitter
google