Browser-ul Brave a lansat un program prin care cei care participă și aleg să nu blocheze reclamele afișate de site-urile pe care le vizitează primesc în schimb un procent important din veniturile generate de reclame.
30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.
Brave, un browser care încearcă să găsesc un model nou de business în jurul reclamelor digitale, care să convină atât advertiserilor, cât și utilizatorilor, a demarat un program prin care încearcă să motiveze utilizatorii să nu blocheze reclamele.
În mod normal, Brave include opțiunea blocării reclamelor online. Noul program însă, le dă utilizatorilor posibilitatea de a opta între a bloca gratuit reclamele sau a nu le bloca și a fi recompensați pentru asta.
Programul prevede ca utilizatorul să primească 70% din veniturile generate de reclamele pe care le vede. Plata vine sub forma unui monede virtuale proprii, numite BAT (Basic Attention Tokens).
![FOTO Windows 10 va afișa notificările de pe smartphone-urile cu Android](http://i0.1616.ro/media/2/2621/33216/18994464/1/windows-10.jpg?width=151)
Eventual, utilizatorii vor putea schimba monedele virtuale în bani clasici. Însă, deocamdată, acestea pot fi folosite pentru a recompensa publisherii preferați pentru conținutul de calitate sau pentru a fi schimbate în locul unor recompense (vouchere pentru restaurante sau camere de hotel).
Conform dezvoltatorului, din ianuarie, de când a început să fie testat acest program, până în momentul lansării oficiale de acum, 40% dintre utilizatorii de desktop au ales să activeze acest program și să nu blocheze reclamele pentru a primi criptomonede.
Restul de 60% folosesc în continuare browser-ul pentru opțiunile de blocare a reclamelor.
Brave este dezvoltat de un startup condus de Brendan Eich, fost CEO Mozilla și creatorul limbajului JavaScript.