Vodafone acuză Poșta că favorizează Telekom într-o licitație de 9,5 milioane lei pentru servicii de telefonie fixă

Vodafone acuză Poșta că favorizează Telekom într-o licitație de 9,5 milioane lei pentru servicii de telefonie fixă
scris 1 dec 2016

Vodafone România a contestat licitația inițiată de Poșta Română pentru cumpărea de servicii de telefonie fixă, contract estimat la 9,5 milioane de lei, fără TVA, pe perioadă de 4 ani. Motivul? Operatorul de telefonie mobilă susține că Poșta obligă viitorul furnizor să cheltuiască 660.000 de euro, adică un sfert din valoarea estimată a contractului, pentru instalarea de echipamente de tip UPS în aproape 2.200 de unități poștale, care să asigure, în caz de întrerupere, furnizarea de energie electrică timp de cel puțin 8 ore.

“Pe de altă parte, pentru ca serviciul internet solicitat să poată fi utilizat și în cazul în care intervine o întrerupere a tensiunii de rețea timp de 8 ore, nu sunt suficiente doar echipamentele UPS furnizate de prestator și menționate anterior, ci este nevoie de echipamente suplimentare față de cele UPS în fiecare din cele aproape 2.200 de unități ale beneficiarului, echipamente pe care trebuie să le dețină achizitorul și să asigure o autonomie de 8 ore pentru toate calculatoarele și echipamentele de rețea prin intermediul cărora este distribuit serviciul. Acest lucru trebuie îndeplinit în mod obligatoriu pentru a avea funcțională 100% soluția de comunicații internet+voce fixă (este nevoie de legătură internet-telefonie, de echipamente rețea ale autorității contractante și de stații de lucru, toate alimentate la 220 V). Cu alte cuvinte, în unitățile Poștei Române există stații de lucru și switch-uri care sunt funcționale doar cu alimentare la rețeaua electrică. Dacă într-un oficiu poștal apare o pană de curent, chiar dacă prestatorul asigură pentru echipamentele sale tensiune electrică (conform cerinței autorității), totuși Poșta Română nu va putea beneficia de serviciile de internet și voce decât dacă și echipamentele acesteia (stații de lucru, switch-uri, telefoane) au asigurată în același timp tensiunea din surse alternative (UPS-uri suplimentare față de cele solicitate în procedură)”, se arată în contestatația Vodafone România.

Programări on-line pentru serviciile de permise și înmatriculări din București și Ilfov CITEȘTE ȘI Programări on-line pentru serviciile de permise și înmatriculări din București și Ilfov

În opinia reprezentanților operatorului de telefonie mobilă, cerința din caietul de sarcini este irelevantă și fără rezultat pentru autoritatea contractantă, în condițiile în care, chiar dacă prestatorul o îndeplinește, Poșta Română nu va putea beneficia de serviciul internet în lipsa alimentării cu tensiune din surse alternative a tuturor echipamentelor existente în unitățiile sale.

“Singura consecință a acestei cerințe este o creștere substanțială și nejustificată a costurilor tuturor celorlalți ofertanți, cu excepția operatorului actual care asigură aceste servicii Poștei Române. Având în vedere că furnizorul existent al operatorului poștal național asigură serviciile solicitate pe linii de cupru alimentate cu tensiune din exteriorul unităților Poștei (prin intermediul rețelei moștenite și dezvoltate în trecut), neavând o dependență directă de existența tensiunii electrice în unitățile poștale, considerăm această cerință abuzivă, conducând la costuri suplimentare și nejustificate pentru ceilalți provideri (...) Ca urmare, considerăm că se impune eliminarea sau modificarea cerințelor din caietul de sarcini care aduc atingerea principiilor ce guvernează modalitatea de desfășurare într-un cadru legal al achizițiilor publice”, se mai spune în contestație.

Vodafone nu este la prima contestație împotriva unei licitații pentru servicii de telefonie fixă inițiată de Poșta Română. Astfel, la începtul lunii noiembrie 2015, operatorul poștal național a anulat o licitație pentru servicii de telefonie fixă și transmisii de date, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a impus Poștei Române, în urma unei plângeri a Vodafone România, modificarea caietului de sarcini al procedurii de atribuire și stabilirea unui nou termen de depunere a ofertelor.

Contractul era estimat la 2,8 milioane de euro, TVA inclusă, pe o perioadă de patru ani.

În luna august a acestui an, Poșta Română a atribuit NextGen Comunications o parte dintr-un contract estimat la 17,6 milioane de lei, fără TVA, pentru sistemul de comunicații al companiei, după ce, inițial, a anulat licitația.

Profit.ro a anunțat, în iunie, că operatorul poștal național a hotărât să anuleze licitația pentru sistemul de comunicații al companiei, la procedura de atribuire înscriindu-se cu oferte Vodafone România și NextGen Communications, parte a grupului Telekom România.

Decizia a fost motivată atunci de refuzul ofertantului desemnat câștigător de a semna contractul pentru lotul 1 al licitației. În cazul lotului 2, oferta depusă a fost respinsă ca fiind neconformă, potrivit datelor Poștei Române.

Pentru lotul 1 al licitației, care prevedea furnizarea de servicii de transmisii de date, de conectivitate pentru replicarea datelor și de acces la internet, ofertele au venit din partea Vodafone România și NextGen Communications.

În cazul NextGen, oferta a fost depusă împreună cu Telekom Romania Communication (fost Romtelecom, subcontractant) și GTS Telecom (terț susținător).

Lotul 2 al licitației avea ca obiect asigurarea unei linii de siguranță (backup) pentru serviciile aferente primului lot și singurul ofertant a fost Vodafone Romania.

Nemulțumită de decizia Poștei Române, NextGen a contestat-o la CNSC.

Sesizată fiind, instituția a hotărât continuarea procedurii de atribuire pentru lotul 1 (…) prin transmiterea de către Poștă a invitației la încheiere contractului cu NextGen Communications.

Prețul ofertei NextGen s-a ridicat la 10,05 milioane de lei, fără TVA.

Cu afaceri de peste un milliard de lei în 2015, Poșta Română are ca acționari Ministerul Comunicațiilor - 75% din acțiuni și Fondul Proprietatea, cu o participație de 25%.

Poșta este cel mai mare operator local de profil, are peste 24.800 salariați și o rețea teritorială de peste 5.600 de unități.

Vodafone România este parte a grupului britanic Vodafone și este al doilea operator local de telefonie mobilă după numărul de clienți și cifra de afaceri în 2015.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
posta romana
vodafone
contestatie
telefonie fixă