Investigația împotriva Meta marchează continuarea campaniei UE de restricționare a Big Tech, în pofida criticilor din partea Statelor Unite, și preferința Bruxelles-ului de a soluționa cazurile prin compromisuri atunci când este posibil, pentru a evita tensiuni comerciale suplimentare.
Meta a fost în negocieri cu Comisia Europeană după ce, în aprilie, a fost sancționată cu 200 de milioane de euro pentru încălcarea Digital Markets Act (DMA), legea menită să limiteze puterea platformelor dominante. Încălcarea a avut loc la Facebook și Instagram, în perioada noiembrie 2023 – noiembrie 2024, scrie News.ro.
În urma sancțiunii, Meta a modificat modelul pay-or-consent astfel încât să folosească mai puține date personale pentru publicitatea personalizată. Comisia a analizat dacă schimbările se conformează legislației, compania riscând altfel amenzi zilnice de până la 5% din cifra de afaceri globală medie.
Ajustările includ modificări de formulare, design și transparență pentru a reaminti utilizatorilor că au două opțiuni: să își ofere consimțământul pentru publicitate complet personalizată sau să permită colectarea unui volum redus de date, ceea ce duce la reclame mai puțin personalizate.
Comisia Europeană a confirmat primirea propunerii din noiembrie și a anunțat că va monitoriza implementarea noului model publicitar și va colecta feedback, eliminând perspectiva amenzilor periodice.
”Meta le va oferi utilizatorilor o alegere efectivă între a consimți la partajarea tuturor datelor și a primi publicitate complet personalizată, sau a partaja mai puține date pentru o experiență cu personalizare limitată”, a transmis executivul UE.
















