Piața publicității online din SUA, dominată de Google și Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023

Piața publicității online din SUA, dominată de Google și Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023
scris 6 iun 2019

Piața publicității online din Statele Unite, dominată de Google ți Facebook, va atinge 160 de miliarde de dolari în 2023, față de 107 miliarde de dolari în 2018, susținută de categorii cu ritm rapid de creștere, cum sunt videourile pentru dispozitive mobile, potrivit unui raport realizat de firma de consultanță PwC, transmite Reuters.

Google și Facebook controlau în 2018 aproape 60% din piața americană a publicității pe internet, potrivit raportului, în creștere cu 3% față de anul precedent, scrie News.ro.

YouTube, deținută de Google, domină piața videourilor online, în timp ce Facebook a extins un produs video numit Watch și adaugă opțiune de publicitate.

Google, reclamată în nouă state europene pentru modul în care gestionează datele utilizatorilor pentru publicitatea online CITEȘTE ȘI Google, reclamată în nouă state europene pentru modul în care gestionează datele utilizatorilor pentru publicitatea online

Google și Facebookc sunt în atenția autorităților de reglementare americane pentru posibile  probleme antitrust, ca și Apple și Amazon.com.

Cu toate că operatorul de telecomunicații AT&T a cheltuit 85 de miliarde de dolari pentru preluarea companiei de media Time Warner, în vederea transformării într-o companie de media și de publicitate, nu reușit să obțină decât o cotă de piață de sub 10%, potrivit PwC.

Câștigarea cotei de piață este dificilă pentru că platformele trebuie să aibă funcții noi și specifice, precum și un anumit grad de tehnologie emergentă, a spus C.J. Bangah, director la PwC.

Un avantaj avut de companii de telecomunicații precum AT&T, față de Google și Facebook, este că vor beneficia de rețele de internet 5G, care va aduce la realitate tehnologii precum automobilele autonome.

”Oportunitatea creată penru providerii de servicii de telecomunicații este că aceștia știu unde se află consumatorii, beneficiază de 5G și știu ce aplicații folosesc consumatorii”, a explicat Bangah.

Amazon, cel mai mare retailer online din Statele Unite, a reușit să câștige teren în ultimul an, dar cota sa de piață este încă de sub 10%, potrivit PwC.

Publicitatea pentru produse alimentează creșterea Amazon, pentru că advertiserii pot ajunge la consumatori pe un site unde oamenii intră pentru a cumpăra, a spus Bangah.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
publicitate online