Piața serviciilor de consultanță a depășit 200 milioane euro

Piața serviciilor de consultanță a depășit 200 milioane euro
scris 21 mar 2019

Piața serviciilor de consultanță din România a înregistrat o creștere de circa 6% în 2018, față de 2017, situându-se în prezent la peste 200 milioane euro, ca cifră de afaceri a principalilor jucători de pe piață. 

Conform rezultatelor raportate de principalele companii de consultanță din regiune, România se clasează pe a doua poziție, în urma Poloniei, ca valoare a serviciilor de consultanță oferite de cei mai importanți jucători din domeniu, în 2018, arată un studiu al Horváth & Partners, unul dintre cei mai importanți jucători locali și internaționali pe piața consultanței în management. Astfel, pe piața poloneză, companiile de consultanță au furnizat anul trecut servicii în valoare de peste 500 milioane euro. 

Brico Dépôt a finalizat procesul de rebranding a 19 magazine Praktiker. Compania spune că nu va mai închide magazine și lansează angajări CITEȘTE ȘI Brico Dépôt a finalizat procesul de rebranding a 19 magazine Praktiker. Compania spune că nu va mai închide magazine și lansează angajări

În 2018 s-a înregistrat cea mai mare creștere a cererii de servicii de consultanță din ultimii cinci ani. Din punct de vedere al repartizării cererii, cele mai multe solicitări au venit din partea companiilor de servicii financiare, urmate de cele din sectorul energetic și al resurselor umane.

În urma acestora vin sectorul de producție, serviciile, companiile cu profil tehnologic, de media și telecomunicații, precum și cele din retail.

În 2018, sectoarele în care s-au observat cele mai importante creșteri în ce privește numărul de clienți pentru servicii de consultanță sunt producția si retailul, care au avut creșteri de circa 10%. 

În ceea ce privește tipul de consultanță, cele mai solicitate domenii au fost:

  • consultanța tehnologică, ce presupune sprijin în dezvoltarea și îmbunătățirea de servicii și instrumente în domeniile aplicațiilor mobile, social media, robotizare și automatizări, Internetul Lucrurilor (IoT), Inteligență Artificială (AI). Acest domeniu a înregistrat o creștere de aproximativ 10% în 2018;
  • consultanța în îmbunătățirea proceselor operaționale, care a crescut cu 5% anul trecut;
  • consultanța în elaborarea sau îmbunătățirea strategiei companiei, unde s-au înregistrat cu 5% mai multe cereri față de 2017;
  • consultanța în Resurse Umane și managementul schimbării, care a înregistrat cu 5% mai multe solicitări în 2018;
  • consultanța financiară, care a crescut cu 2%, pe parcursul lui 2018.
viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
servicii de consultanta
horváth & partners