Aproape 183.000 de metri pătrați de spații comerciale urmează să mai fie livrate până la finalul anului

Aproape 183.000 de metri pătrați de spații comerciale urmează să mai fie livrate până la finalul anului
scris 9 mai 2016

Pe fondul creșterii încrederii consumatorilor și a vânzărilor în retail, aproape 183.000 de metri pătrați de spații comerciale urmează să fie livrați în următoarele trei trimestre ale anului. Din totalul proiectelor care vor fi finalizate, mai mult de jumătate reprezintă spațiile noi, în timp ce restul înseamnă extinderi sau reamenajări, arată un raport al companiei de consultanță imobiliară JLL.

Doar un singur mare proiect de retail a fost finalizat în primul trimestru al anului – Shopping City Timișoara, dezvoltat de fondul de investiții sud-african NEPI. Mall-ul de 57.000 de metri pătrați este al doilea din oraș, după Iulius Mall, și deservește circa 310.000 de locuitori.

Cele mai mari proiecte noi care sunt programate să fie finalizate în acest an sunt Park Lake Plaza de 67.000 de metri pătrați (dezvoltat de Sonae Sierra și de Caellum Developments), Veranda Mall de 25.000 de metri pătrați (dezvoltat de Prodplast) și Shopping City Piatra Neamț de 27.900 de metri pătrați (dezvoltat de NEPI).

În schimb, la Constanța și la Brașov, City Park (dezvoltat de NEPI) și respectiv Coresi Shopping Resort (Immochan) urmează să fie extinse cu 20.500 de metri pătrați și cu 13.500 de metri pătrați.

Dezvoltatorii s-au concentrat pentru proiectele noi spre zone care erau lipsite de astfel de spații precum estul Bucureștiului, Craiova sau Drobeta. Mai mult, proiectele noi care urmează să fie livrate în următorii doi ani urmează același trend, în sensul în care atenția se îndreaptă către orașele mai mici care, până acum, nu au avut astfel de spații comerciale, cum ar fi de pildă Satu Mare.

NEPI ar urma să deschidă mall-ul de la Piatra Neamț pe 24 noiembrie CITEȘTE ȘI NEPI ar urma să deschidă mall-ul de la Piatra Neamț pe 24 noiembrie

În ceea ce privește spațiile industriale și logistice, cererea foarte mare din ultimii doi ani și gradul mare de ocupare, în special în București, i-au încurajat pe dezvoltatori să anunțe un număr mare de proiecte. Până la finalul anului, aproape 260.000 de metri pătrați ar urma să fie finalizați, cele mai mari fiind cele două extinderi ale parcului logistic P3 care totalizează 90.000 de metri pătrați, cei 30.000 de metri pătrați cu care este extins CTPark Bucharest West și noul CTPark Cluj de 25.000 de metri pătrați.

În primul trimestru al anului au fost livrați 55.000 de metri pătrați, din care 40.000 doar în București. În total, în România, spațiile industriale ocupă 2,2 milioane de metri pătrați (cu o rată de ocupare de 90%), iar Capitala are 1,06 milioane de metri pătrați (cu o rată de ocupare de 93%).
 

viewscnt
Afla mai multe despre
jll
consultanta imobiliara
spatii comerciale
spatii logistice