Business-ul CELCO a urcat în pandemie cu 10%: Șomajul tehnic nu a reprezentat o opțiune; cresc însă substanțial și importurile din concurența neloială!

Business-ul CELCO a urcat în pandemie cu 10%: Șomajul tehnic nu a reprezentat o opțiune; cresc însă substanțial și importurile din concurența neloială!
Emil Popescu
Emil Popescu
scris 16 mar 2021

Producătorul de materiale de construcții CELCO mizează în acest an pe o ușoară creștere a cifrei de afaceri, după un plus de 10% înregistrat anul trecut. Compania atenționează însă că industria românească se confruntă cu riscuri de relocare și cu o concurență neloială din partea importurilor de produse din țări non-UE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Compania produce BCA, var și mortare, având în 2019, conform celor mai recente date, o cifră de afaceri de 154,2 milioane lei (32,5 milioane euro) și un profit de 45 de milioane de lei.

“Pentru 2021 ne-am propus ca, printr-un bun management al costurilor și al relației cu clienții, împreună cu investiții în diversificarea gamei de produse, să ne menținem poziția pe toate piețele pe care activăm, iar rezultatele financiare să înregistreze o ușoară creștere față de anul 2020”, a declarat pentru Profit.ro Nicolae Dușu, președinte și acționar CELCO.

EXCLUSIV Ramada Majestic, primul hotel de 4* al Capitalei, vândut acum unei antreprenoare din Elveția, va fi remodelat cu apartamente și birouri comune. Noul proprietar - \ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Ramada Majestic, primul hotel de 4* al Capitalei, vândut acum unei antreprenoare din Elveția, va fi remodelat cu apartamente și birouri comune. Noul proprietar - "regina supremă a apartamentului" și vedetă a emisiunii "Arena Leilor"

Estimarea ia în calcul, printre altele, cererea ridicată pentru locuințe, oferta completă de produse Celco și creșterea cotei BCA pe piața românească de zidărie. Potrivit Institutului Național de Statistică, BCA-ul câștigă teren în raport cu zidăriile ceramice tradiționale și a ajuns anul trecut la o cotă de piață de 55%.

Anul trecut, CELCO a raportat o creștere de 10% a afacerilor și de 7% a profitului.

Pe segmentul de construcții, creșterea a venit din promovarea soluțiilor de zidărie BCA alături de noile sisteme de termoizolare Izomineral.

Spre deosebire de piața de zidărie, piața varului a fost însă influențată temporar de blocajele marilor consumatori siderurgici și metalurgici. Pentru a reduce impactul crizei, compania a lansat produse noi destinate altor domenii de utilizare, mai putin afectate, respective var pentru agricultură și construcții.

EXCLUSIV Fostul partener de afaceri al Cameliei Șucu reia avizarea proiectului imobiliar pe care l-a început în Rahova alături de antreprenoare. Pregătește demolarea complexului Lira CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fostul partener de afaceri al Cameliei Șucu reia avizarea proiectului imobiliar pe care l-a început în Rahova alături de antreprenoare. Pregătește demolarea complexului Lira

“Odată evaluate și implementate normele de securitate și sănătate în muncă în contextul pandemiei, ne-am continuat activitățile, iar toate fluxurile de aprovizionare, producție și livrare ale fabricilor noastre nu au fost afectate. Șomajul tehnic nu a reprezentat o opțiune”, spune Nicolae Dușu, care deține CELCO împreună cu vărul său, Ion Dușu.

Compania a investit în sistemul medical 585.000 de euro, în construcția, renovarea și dotarea cu echipamente a spitalelor.

CELCO va continua în acest an investițiile în utilaje și echipamente pentru toate fabricile companiei, urmând să aloce 1,3 milioane euro pentru unitățile de BCA și adezivi din Constanța, respectiv 200.000 de euro pentru fabrica de var din Corbu.

EXCLUSIV FOTO Grupul Prisum, distribuitorul produselor farmaceutice Himalaya, intră pe piața imobiliară. „Vrem să ajungem la o valoare de piață de 50 milioane de euro.“ CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Grupul Prisum, distribuitorul produselor farmaceutice Himalaya, intră pe piața imobiliară. „Vrem să ajungem la o valoare de piață de 50 milioane de euro.“

“Producția de materiale de construcții, în special cea de var, care este esențială pentru funcționarea industriei siderurgice, metalurgice și cea de materiale de construcții implică emisii mari de carbon și consum mare de energie și în acest sens este imperios necesar ca industriile mari să fie incluse în PNRR și să beneficieze de finanțare pentru proiecte de modernizare, decarbonizare și eficiență energetică industrială”, spune Dușu.

Potrivit acestuia, industriile mari consumatoare de energie riscă să-și închidă capacitățile de producție din Europa, în timp ce importurile de produse din țări non-UE, care nu au aceleași constrângeri de CO2 sau de mediu, au înregistrat creșteri substanțiale în ultimii ani.

CELCO are aproape 300 de angajați și este singurul producător român de materiale de construcții care produce atât materialele destinate zidăriei și mortarele necesare lipirii blocurilor de BCA cât și sistemele de termoizolație complete.

viewscnt
Afla mai multe despre
celco afaceri