Primele șase luni din 2016 au fost cele mai bune din istoria modernă a pieței imobiliare din România

Primele șase luni din 2016 au fost cele mai bune din istoria modernă a pieței imobiliare din România
scris 3 aug 2016

Primul semestru al acestui an a fost cel mai bun din istoria modernă a pieței imobiliare din România, în special pe zona rezidențială, unde au fost acordate 21.000 de credite prin programul Prima Casă, cu 40% mai multe decât anul trecut, a declarat miercuri directorul diviziei New Homes din cadrul firmei de consultanță imobiliară Coldwell Banker, Gabriel Voicu.

Numărul unităților care vor fi livrate în acest an este estimat la 14.000 numai în București, față de 9.000 în 2008, înainte de criză, a menționat expertul, scrie News.ro.

Anul trecut, în București, au fost livrate circa 11.000 de unități rezidențiale noi, iar în acest an este așteptată o creștere de peste 27%, semnificativ peste nivelul înregistrat în 2008, de 9.000 de unități. În plus, cererea este acum mai sănătoasă, consideră managerul de la Coldwell Banker.

”Înainte de criză, 90% din cerere era formată din investitori și abia 10% erau consumatori. Astăzi sunt 90% consumatori. Această evoluție ne îndreptățește să credem că avem o cerere sănătoasă și solvabilă”, a spus Voicu.

Un alt factor important este indicele de accesibilitate, care arată în ce măsură un român care câștigă salariul mediu pe economie își permite să cumpere un apartament nou.

În 2008, un imobil cu două camere putea fi cumpărat în 33 de ani, la nivelul salariului mediu, iar acum, durata a ajuns la 10 ani, potrivit Coldwell Banker.

FOTO Apartamente de vânzare în Vila Sparta din Florența, unde a locuit Regina Elena, mama Regelui Mihai CITEȘTE ȘI FOTO Apartamente de vânzare în Vila Sparta din Florența, unde a locuit Regina Elena, mama Regelui Mihai

Totuși, experții avertizează că există riscuri precum nealocarea de fonduri suplimentare pentru Prima Casă sau legea dării în plată.

O altă schimbare este observată la nivelul strategiei de promovare a dezvoltatorilor. Astfel, dacă în 2008 aproape 100% dintre bugetele de marketing ale dezvoltatorilor erau destinate pentru promovarea offline, în prezent dezvoltatorii alocă peste 90% din bani către online.

Această mișcare este firească, consideră experții, având în vedere că online-ul oferă rezultate mult mai ușor de cuantificat și a evoluat foarte mult.

viewscnt
Afla mai multe despre
coldwell banker
gabriel voicu