5 to go în 2024: o cafenea deschisă la fiecare 2 zile lucrătoare

5 to go în 2024: o cafenea deschisă la fiecare 2 zile lucrătoare
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 ian 2024

După ce în anul 2023 a depășit borna de 500 de cafenele deschise în România și a înregistrat o creștere a vânzărilor și a cifrei de afaceri, care a atins 40 de milioane de euro la final de an, grupul 5 to go targetează pentru acest an un total de 650 de cafenele și o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro, în creștere de 25% față de 2023.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

„Rezultatele obținute în ultimul trimestru al anului 2023, când am înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de peste 50% comparativ cu anul precedent, au depășit estimările noastre și  au impulsionat planificarea pentru perioada următoare și stabilirea de obiective noi, în concordanță cu ritmul de dezvoltare pe care ne propunem să îl menținem.

Mii de restaurante și baruri care se închid în Marea Britanie enumeră creșterea facturilor printre presiunile cu care se confruntă CITEȘTE ȘI Mii de restaurante și baruri care se închid în Marea Britanie enumeră creșterea facturilor printre presiunile cu care se confruntă

Anul abia a început și deja avem planificate 25 de deschideri de noi locații și 8 renovări, doar pentru lunile ianuarie-februarie. Lucrurile avansează constant la nivel local, practic o nouă locație 5 to go se deschide în România la fiecare 2 zile lucrătoare.

Totodată, ne dorim și credem că avem șanse reale de a avansa anul acesta pe locul 7 în topul european al lanțurilor de cafenele, în creștere de pe locul 9 unde ne situăm acum”, spune Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Divizia de retail a evoluat în utimul an, atingând o pondere de aproximativ 4% din cifra de afaceri a grupului. Rețeta dezvoltării pe acest segment a constat în diversificarea portofoliului, listarea produselor în rețelele importante din România și o poziționare de preț relevantă pentru consumatorul român.

ULTIMA ORĂ Carrefour a început discuții cu Pepsi și în România, după ce i-a scos produsele din mai multe țări CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Carrefour a început discuții cu Pepsi și în România, după ce i-a scos produsele din mai multe țări

Planurile de creștere vor fi menținute și în 2024, păstrând trendul ascendent de dezvoltare a businessului. Conform planificării actuale, 5 to go va depăși numărul de 600 de cafenele, dintre care 50% în București, urmat de Brașov (30 cafenele) și Cluj (15). Dacă în 2023 harta

5 to go număra 110 orașe cu cel puțin o cafenea deschisă, în 2024 expansiunea vizează cel puțin 40 orașe noi. La nivel internațional, în plan este lansarea pe piața din Slovacia, atingerea bornei de 10 cafenele în Ungaria și implementarea unui proiect pilot pe piața din Bulgaria. În ceea ce privește divizia de retail, noi produse marca 5 to go sunt analizate pentru a fi lansate în acest an.

În 2024, direcțiile de dezvoltare vizează îmbunătățirea mediei de bon, care va trece de 15 lei în lunile următoare, creșterea traficului în cafenele și dezvoltarea de produse private label dedicate segmentului retail. Consolidarea gamei și listarea în noi rețele, alături de dezvoltarea echipei ce gestionează acest segment de retail pot aduce pentru grupul 5 to go o creștere de 10 ori a cifrei de afaceri pe acest segment în următorii 5 ani, atingând un potențial estimat la 20 de milioane de euro.

FOTO Bancă din România transformă cardurile expirate în țevi din plastic CITEȘTE ȘI FOTO Bancă din România transformă cardurile expirate în țevi din plastic

Aplicația 5 to go este gata de lansare în proporție de 90% și va fi disponibilă în această primăvară.

„Ne dorim să devenim mai vizibili pentru clienții noștri  și să eficientizăm comunicarea printr-un limbaj comun cu ei și credem că una dintre modalitățile de a-i menține permanent conectați cu brandul este o aplicație interactivă, intuitivă și cool, pe care să o aibă mereu la îndemână și care să le furnizeze informații la cald cu privire la portofoliul de produse 5 to go și locațiile preferate sau aflate în proximitate și programul acestora, noutățile de sezon sau cafenelele deschise recent. În plus, vom avea un sistem surpriză de răsplătire a consumatorilor, ceea ce ne va ajuta în atragerea de noi clienți și în menținerea loialității lor pe termen lung“, explică Lucian Bădilă, cofondator 5 to go.

viewscnt
Afla mai multe despre
5 to go
cafea