Austriecii de la Lasselsberger au avut anul trecut o creștere a business-ului de 10% în România. Domeniul rămâne dominat de importuri

Austriecii de la Lasselsberger au avut anul trecut o creștere a business-ului de 10% în România. Domeniul rămâne dominat de importuri
scris 19 mai 2021

Grupul Lasselsberger Ceramics România, producătorul plăcilor ceramice marca Cesarom, format din companiile Sanex și Lasselsberger, a înregistrat anul trecut o creștere de 10% a cifrei de afaceri, la un profit de două ori mai mare. Pentru anul în curs, compania estimează un avans al business-ului cel puțin egal cu cel din 2020.

Volumul de gresie și faianță comercializat de grup în 2020 a fost de circa 8 milioane de metri pătrați, în creștere cu 4% față de anul 2019, potrivit companiei.

Datele anunțate arată că fabrica Sanex din Cluj-Napoca a lucrat aproape de capacitatea maximă, aceasta fiind de peste 8 milioane de metri pătrați.

Piața românească de profil rămâne puternic dominată de importuri, care acoperă circa 80% din vânzările totale.

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

Exporturile Lasselsberger Ceramics România au stagnat, reprezentând 5% din afaceri. Cele mai dinamice piețe pentru companie sunt în continuare Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia și Ungaria.

În 2021, Lasselsberger Ceramics România mizează pe continuarea investițiilor în liniile de fabricație de la fabrica Sanex din Cluj-Napoca, planificând investiții de peste 2 milioane de euro. Acestea vizează printre altele eficientizarea activității logistice în interiorul fabricii, prin două linii automatizate de sortare, și diminuarea consumului de energie prin implementarea unor sisteme inteligente de monitorizare a consumului.

Creșterea din 2021 va fi susținută de expansiunea construcțiilor noi în principalele orașe din țară, dar și de creșterea interesului pentru renovări după perioada de pandemie, a declarat Petrișor Grindeanu, directorul general al Lasselsberger Ceramics România.

Datele transmise de companii Ministerului Finanțelor arată pentru 2019 afaceri de 153,7 milioane lei (32,4 milioane euro) pentru Sanex și de 4,5 milioane lei în cazul Lasselsberger.

Sanex a avut pierderi de 3,5 milioane de lei, iar cealaltă firmă a grupului, Lasselsberger, un profit net de 6,3 milioane de lei.

Grupul austriac Lasselsberger, cel mai mare producător european de plăci ceramice (gresie, faianță și decoruri ceramice), deține fabrica Sanex din anul 2004.

viewscnt
Afla mai multe despre
lasselsberger vânzări