Brandurile și-au făcut stocuri semnificativ mai mici de etichete și ambalaje din cauza lipsei de predictibilitate a vânzărilor

Brandurile și-au făcut stocuri semnificativ mai mici de etichete și ambalaje din cauza lipsei de predictibilitate a vânzărilor
scris 16 dec 2020

Numeroase branduri și-au făcut stocuri de etichete și ambalaje semnificativ mai mici pentru finalul acestui an, reflectând o tendință de precauție și siguranță comparativ cu aceeași perioadă a anilor trecuți, din cauza lipsei de predictibilitate a vânzărilor.

Pe fondul pandemiei, cele mai multe companii au ales să nu își extindă portofoliul cu noi produse, ci să se concentreze pe păstrarea și fidelizarea consumatorilor existenți. Această tendință este dictată și de comportamentul consumatorilor care, în această perioadă, sunt mai rezervați în a încerca produse noi, achiziționând preponderent produse cunoscute pe care le-au utilizat și în trecut. Excepție au făcut doar companiile care au introdus anul acesta produse din categoria dezinfectanților în oferta lor, pe care înainte de pandemie nu le produceau.

 

 

McDonald’s deschide primul restaurant din Târgoviște, investiție de 5,8 milioane de lei CITEȘTE ȘI McDonald’s deschide primul restaurant din Târgoviște, investiție de 5,8 milioane de lei

De asemenea, se evidențiază o cerere mai mare pentru produsele cu un preț mai mic sau care pot fi vândute pe bucăți, consumatorii fiind mult mai atenți la sumele pe care le alocă cumpărăturilor.

„Anul acesta asistăm la o orientare clară către mediul online, mai ales în ceea ce privește promoțiile care sunt concepute în funcție de tendințele date de retaileri. De asemenea, observăm că pandemia a adus o serie de schimbări în comportamentul de consum atât al brandurilor în relația cu furnizorii, cât și în cel al clienților finali. Pentru prima categorie, se observă o tendință de precauție în ceea ce privește cantitățile mari de stocuri, fără o previziune pe o perioadă lungă de timp. Aceeași tendință se observă și pentru consumatorii finali, care se orientează către produsele pe care deja le cunosc sau pentru cele care au un preț semnificativ mai mic”, spune Cristi Nechita-Rotta, Director General al tipografiei Rottaprint.     

Creștere a mărcilor private din retail

Se observă o creștere accentuată a mărcilor private dezvoltate de marii jucători din retailul autohton. Aceeași tendință este prezentă și în țări precum Ungaria, unde retailerii se orientează către dezvoltarea mai multor sortimente de produse cu marcă proprie, însă cu un număr de tiraje mai mic. 

Domeniile care au înregistrat scăderi pe parcursul anului, dar și pe final de an rămân în continuare HoReCa și industria evenimentelor, influențând astfel și vânzările furnizorilor de materie primă care asigurau produse alimentare precum conserve, sosuri, carne, lactate, preparate din carne etc, dar și comenzile producătorilor de vinuri și băuturi alcoolice. Segmentul de produse din carne, atât procesate, cât și neprocesate, a fost cel mai puțin afectat de scăderea consumului, însă și aici există excepții, mai ales în cazul furnizorilor de produse pentru HoReCa. În ceea ce privește segmentul de sănătate și îngrijire personală, accentul s-a mutat vizibil în zona de produse pentru creșterea imunității.

viewscnt
Afla mai multe despre
ambalaje
etichete
rottaprint